Reseda luteola
Reseda luteola
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Brassicales
Famiglia Resedaceae
Genaru Reseda
Nomu binuminali
Reseda luteola
Carl Linnaeus, 1753

Reseda luteola hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Resedaceae.

Discrizzioni mudificà

Reseda luteola hè una pianta arbacea annuali appartinendu à a famiglia di i Résédacées. Si distingui da a so taglia media, aghjunghjendu di regula trà 30 è 80 centimi d'altura. I so piccioli sò ritti, ramificati è di culori verdi. I casci sò alterni, lungarini è dintati, incù un culori verdi chjaru. I fiora di Reseda luteola sò chjuchi, giaddi è ragruppati in gaspi terminali. Sgaghjani un prufumu aggradevuli è sò inamacati da l'insetti.

Ripartizioni mudificà

Reseda luteola hè urighjinaria d'Auropa è d'Asia uccidentali. Hè prisenti in numarosi paesi, in particulari in Francia, in iSpagna, in Italia, in Alimagna, in Turchia è in Iranu. 'Ssa pianta hà ancu statu intradutta in altri righjoni di u mondu, in particulari in America subrana è in Australia, ind'edda hè cunsidarata com'è una spezia invadenti.

Reseda luteola hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia mudificà

Reseda luteola priferi i terri ricchi di nutrimenti è beddi assiccati. Cresci par u più in i pratulini, i campi cultivati, i bordi di stradona è i tarreni abbandunati. 'Ssa pianta hè adattata à diffarenti climi, ma prifirisci i righjoni à u clima timparatu. Reseda luteola si ripraduci par via di graneddi, chì sò spargugliati da u ventu. A so fiuritura hà locu da maghju à sittembri.

Tassunumia mudificà

Reseda luteola hè stata discritta pà a prima volta da u butanistu svidesu Carl von Linné in u 1753. Apparteni à u genaru Reseda, chì ragruppa à l'incirca 80 spezii di pianti arbacei. Frà i sinonimi di Reseda luteola, si trova Reseda lutea, Reseda luteola var. luteola è Reseda luteola var. luteola f. luteola.

Cunsirvazioni mudificà

Reseda luteola hè cunsidarata com'è una spezia di priaccupazioni minori siont'è l'Unioni internaziunali pà a cunsirvazioni di a natura (UICN). Bench'edda possi essa cunsidarata com'è una gattiva arba in certi righjoni, ghjoca un rollu impurtanti in l'ecusistemi in quant'è pianta ospiti par certi insetti inamacatori. Eppuri, a distruzzioni di u so ambienti naturali è l'usu intinsivu di l'arbicidii poni custituiscia minacci pà a so sopravvivenza à longu andà. Hè dunqua escinziali di metta in campu i misuri di cunsirvazioni par prisirvà 'ssa spezia.

Rifarimenti mudificà

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti mudificà

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti mudificà