U pendulinu
Remiz pendulinus
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Passeriformes
Famiglia Remizidae
Generu Remiz
Nome binuminale
Remiz pendulinus
Carl Linnaeus, 1758

U pendulinu (Remiz pendulinus) hè una spezia di acellu chì face parte di a famiglia di i Remizidae.

Descrizzione

mudificà

U pendulinu hè un picculu acellu appartinendu à a famiglia di i Remizidae. Misura circa 11 centimi di lunghezza è pesa trà 7 è 10 grammi. U so piumaghju hè per u più grisgiu incù sfumature di brunu annantu à u ventre è l'ale. I masci si distinguenu per via di una calotta nera in capu è una fascia nera in pettu, mentre ch'è e femine anu una calotta grisgia è una fascia più pallida in pettu.

Ripartizione

mudificà

U pendulinu hè largamente spartu in Europa, in Asia cintrale è in Africa suprana. Omu u trova in e zone umite tale i paduli, i stagni, e vadine è i lavi. Priferisce l'ambienti incù una vegetazione densa, in particulare i salici, e canne è i ghjunchi.

U pendulinu hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia

mudificà

U pendulinu hè per u più insettivoru, cibendu si d'insetti acquatichi, di larve è di picculi invertebrati. Custruisce nidi à forma di borsa suspesi à e rame di l'arburi o di i machjoni sopra à l'acqua. 'Ssi nidi sò fabbricati à parte si da materiali vegetali tali sticcatelli, foglie è erbe, è sò à spessu rinfurzati incù ragnate per rende li più resistenti.

U pendulinu hè cunnisciutu per u so cumpurtamentu di parata nuzziale spittaculare. I masci custruiscenu parechji nidi è i prisentanu à e femine effittuendu buli acrobatichi intornu à elle. Una volta ch'è una femina hà sceltu un nidu, u coppiu si stalla è a femina dipone di regula trà 5 è 8 ovi.

Tassonumia

mudificà

U pendulinu appartene à a famiglia di i Remizidae, chì cumprende dinù e spezie Remiz coronatus è Remiz macronyx. Hè statu discrittu per a prima volta da u naturalistu svedese Carl Linnaeus in u 1758.

Cunsirvazione

mudificà

Remiz pendulinus hè classificatu cum'è una spezia di cuncernu da l'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). Certe pupulazione lucale ponu esse minacciate per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale. I sforzi di cunsirvazione visanu à pruteghje e zone umite è à promove a gistione durevule di l'ecusistemi induve stu acellu campa.

Riferimenti

mudificà
  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • J.-C. Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006
  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti

mudificà