Prunus persica
Prunus persica
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Rosales
Famiglia Rosaceae
Generu Prunus
Nome binuminale
Prunus persica
August Batsch, 1801

Prunus persica hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Rosaceae.

Descrizzione

mudificà

Prunus persica hè un arburu fruttivu appartinendu à a famiglia di e Rosaceae. Hè originariu di China è hè largamente cultivatu in numerose rigione di u mondu per i so frutti deliziosi, e presche. Stu arburu pò aghjunghje un'altezza da 4 à 10 metri è pussede una curteccia liscia è grisgiogna. E so casce sò ovale, pinzute è di culore verde scuru. I fiori di Prunus persica sò di culore rusulatu pallidu à rossu vivu è appariscenu di veranu nanzu à l'apparizione di i frutti.

Ripartizione

mudificà

Prunus persica hè originariu di China, induv'ellu hè cultivatu da dapoi più di 2000 anni. Si hè dopu spartu in altre rigione d'Asia, in particulare in India, in u Giappone è in Corea. À u filu di i seculi, hè stata introduttu in numerose rigione di u mondu, in particulare in Europa, in America suprana è in Australia. Oghje, Prunus persica hè cultivatu in numerosi paesi, in particulare in e rigione à u clima timperatu.

Prunus persica hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia

mudificà

Prunus persica hè un arburu scasciante chì necessiteghja un periodu di durmenza inguernale per sviluppà si currittamente. Priferisce e terre belle assiccate è assuliate. A fiuritura di Prunus persica si produce di veranu, di regula trà marzu è aprile, è i frutti maturanu d'istate. E presche sò frutti carnati, suchjosi è dolci, incù una pelle vellutata è una carne gialla o bianca. I fiori di Prunus persica sò inamacati da l'ape è d'altri insetti.

Tassonumia

mudificà

Esistenu dinù d'altri nomi scentifiche sinonimi di Prunus persica, tali Amygdalus persica è Persica vulgaris. U generu Prunus ragruppa numerose altre spezie d'arburi fruttivi, in particulare i chjarasgi, e prugne è l'amanduli.

Cunsirvazione

mudificà

Prunus persica hè una spezia largamente cultivata è ùn hè micca cunsideratu cum'è minacciatu in a natura. Eppuru, certe varietà anziane di pêchers sò in priculu per causa di a perdita di diversità genetica caghjunata da a priferenza per e varietà cummerciale muderne. A cunsirvazione di 'sse varietà anziane hè impurtante per prisirvà a diversità di Prunus persica è mantene e caratteristiche uniche d'ogni varietà.

Riferimenti

mudificà
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

mudificà