Prunella laciniata
Prunella laciniata
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Lamiales
Famiglia Lamiaceae
Generu Prunella
Nome binuminale
Prunella laciniata
Carl Linnaeus, 1763

Prunella laciniata hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Lamiaceae.

Descrizzione mudificà

Prunella laciniata hè una spezia di pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Lamiaceae. Si distingue da e so casce frastagliate in lobi prufondi, ciò chì li cunferisce un aspettu dentatu. I piccioli ritti di 'ssa pianta ponu aghjunghje un'altezza da 30 à 60 centimi. I fiori, di culore viulinu, sò ragruppate in spighe densi in cima à e piccioli. I frutti sò piccule capsule cuntinendu i granelli.

Ripartizione mudificà

Prunella laciniata hè originaria d'Europa, induv'ella hè largamente sparta. Omu a trova ancu in certe rigione d'Asia, in particulare in Siberia è in China. 'Ssa pianta cresce per u più in e pratuline, l'arici di fureste è e zone erbose.

Prunella laciniata hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia mudificà

Prunella laciniata hè una pianta vivace chì fiurisce di regula da ghjunghju à sittembre. Si riproduce per u più per via di granelli, chì sò spergugliati da u ventu. 'Ssa spezia hè adattata à sfarenti tipi di terre, ma priferisce e terre belle assiccate. Hè ancu resistente à a sicchina è pò sopravvive in cundizione di debule umidità.

Tassonumia mudificà

Prunella laciniata hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Prunella grandiflora, Prunella laciniata var. grandiflora è Prunella laciniata var. laciniata.

Cunsirvazione mudificà

Prunella laciniata ùn hè micca cunsiderata cum'è una spezia minacciata. Hè relativamente cumuna in a so area di ripartizione è ùn face micca l'ogettu di misure di cunsirvazione specifiche. Eppuru, cum'è per tutte e spezie vegetale, hè impurtante di prisirvà u so ambiente naturale cù u fine di garantisce a so sopravvivenza à longu andà.

Riferimenti mudificà

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note mudificà

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti mudificà