Solanum tuberosum

(Reindirizzamentu da Pomu)
U pomu
Solanum tuberosum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Solanales
Famiglia Solanaceae
Genaru Solanum
Nomu binuminali
Solanum tuberosum
Carl Linnaeus, 1753

U pomu (Solanum tuberosum) hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Solanaceae.

Discrizzioni mudificà

Solanum tuberosum, cumunamenti chjamata pomu, hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di i Solanaceae. Hè carattarizata da piccioli ritti è ramificati, pudendu aghjunghja un'altezza da 60 à 100 centimi. I so casci sò cumposti da fuglioli uvali è dintati, di culori verdi vivu. I fiora di u pomu sò di culori biancu o malvu pallidu, ragruppati in gaspi. I frutti sò baghi verdi, cuntinendu numarosi graneddi.

Ripartizioni mudificà

Urighjinariu di i righjoni andini d'America suttana, u pomu hè oghji cultivatu in u mondu sanu. Hè particularamenti spartu in i righjoni timparati, ind'edda hè largamenti apradata com'è alimentu di basa. I principali paesi pruduttori di poma sò a China, l'India, a Russia, i Stati Uniti è l'Alimagna.

Solanum tuberosum hè cultivatu in Corsica.[1]

Biulugia mudificà

U pomu si ripraduci par u più in via vegetativa, à parta da tuberculi suttarranii. 'Ssi poma sò organi di riserva ricchi di amidu, chì parmettini à a pianta di sopravviva mentri i periudi sfavurevuli. A fiuritura di a mela di terra hè rara, chì a maiò parti di i varietà cultivati sò stirili. L'impullinazioni hè di regula assicurata da l'insetti, tali l'abbi.

Tassunumia mudificà

U pomu hè classificatu in u genaru Solanum, chì ragruppa numarosi spezii di pianti. U so nomu scentificu cumplettu hè Solanum tuberosum L. I sinonimi di Solanum tuberosum inchjudini Solanum andigenum, Solanum maglia è Solanum phureja.

Cunsirvazioni mudificà

U pomu hè una cultura largamenti cultivatu è a so cunsirvazioni hè assicurata da l'agricultori di u mondu sanu. Eppuri, certi varietà di poma sò minacciati par via di a perdita di diversità genetica. Sforzi sò svolti par prisirvà 'ssi varietà tradiziunali è incuraghjiscia u so utilisazioni. Di più, i misuri sò pigliati par luttà contru à i malatii chì poni affittà i culturi di poma.

Rifarimenti mudificà

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti mudificà

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti mudificà