Polypodium cambricum
Polypodium cambricum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisioni Pteridophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Polypodiales
Famiglia Polypodiaceae
Genaru Polypodium
Nomu binuminali
Polypodium cambricum
Carl Linnaeus, 1753

Polypodium cambricum hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Polypodiaceae.

Discrizzioni

mudificà

Polypodium cambricum hè una spezia di filetta appartinendu à a famiglia di i Polypodiaceae. 'Ssa pianta vivaci prisenta frondi parsistenti, misurendu di regula trà 20 è 40 centimi di lunghezza. I frondi sò pinnati, incù fuglioli stretti è lungarini, d'un verdi vivu. I rizomi di 'ssa spezia sò corti è pasciulanti, pruducendu frondi novi ogni annu.

Ripartizioni

mudificà

Polypodium cambricum hè urighjinariu d'Auropa uccidentali, in particulari di u Regnu Unitu, di l'Irlanda, di a Francia è di a Spagna. Omu u trova ancu in certi righjoni d'America subrana, ind'eddu hè stata intraduttu. 'Ssa spezia prifirisci l'ambienti adumbrati è umiti, tali i furesti, i vangarona è i spondi di i corsi d'acqua.

Polypodium cambricum hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia

mudificà

Polypodium cambricum si ripraduci par u più par via di spori, chì sò prudutti in strutturi chjamati spuranghji situati annantu à a faccia infiriori di i frondi. I spori sò libarati par aria è spargugliati da u ventu. Una volta chì una spora casca in un ambienti favurevuli, ghjirmineghja è si sviluppa in una piccula pianta. 'Ssa spezia hè ancu capaci à diffonda si par via di frammintazioni di i rizomi, parmittendu cusì un'espansioni vegetativa.

Tassunumia

mudificà

Polypodium cambricum hè u nomu scentificu accittatu par 'ssa spezia di filetta. Eppuri, hè ancu cunnisciutu sottu à altri sinonimi, tali Polypodium vulgare var. cambricum è Polypodium vulgare subsp. cambricum. 'Ssi noma sò stati apradati in u passatu par disignà 'ssa spezia, ma sò avà cunsidarati com'è obsuleti.

Cunsirvazioni

mudificà

Polypodium cambricum hè una spezia rilativamenti cumuna in a so aria di ripartizioni. Eppuri, certi pupulazioni poni essa minacciati par via di a distruzzioni di u so ambienti naturali, in particulari par via di l'urbanisazioni è di u sfruttamentu furistieru. Hè dunqua impurtanti di pruteghja i zoni induva 'ssa spezia si trova cù u fini di prisirvà a so diversità genetica è u so rollu eculogicu. Misuri di cunsirvazioni, tali a criazioni di riservi naturali è a sinsibilisazioni di u publicu, sò nicissarii pà assicurà a sopravvivenza à longu andà di Polypodium cambricum.

Rifarimenti

mudificà
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

mudificà