Platanthera bifolia
Platanthera bifolia
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Pinopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Asparagales
Famiglia Orchidaceae
Generu Platanthera
Nome binuminale
Platanthera bifolia
Louis Claude Richard, 1817

Platanthera bifolia hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Orchidaceae.

Descrizzione mudificà

Platanthera bifolia hè una spezia di pianta erbacea appartinendu à a famiglia di l'Orchidaceae. Si distingue da i so fiori dillicati è u so picciolu slanciatu, pudendu aghjunghje un'altezza da 30 à 60 centimi. E casce sò ovale è di culore verde vivu. I fiori, inquantu à elli, sò bianchi è ragruppati in gaspe dense in cima à u picciolu. Sgaghjanu un profume inzuccheratu è aggradevule.

Ripartizione mudificà

'Ssa spezia hè prisente in numerose rigione d'Europa, in particulare in Francia, in Germania, in Inghilterra è in Scandinavia. Omu a trova ancu in Asia, in particulare in Siberia è in China. Platanthera bifolia priferisce l'ambienti umiti tali e pratuline, i paduli è l'arici di fureste. Hè à spessu ossirvata in e rigione muntose, ma pò ancu esse truvata in e piane.

Platanthera bifolia hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia mudificà

Platanthera bifolia hè una pianta vivace chì fiurisce di regula da maghju à lugliu. L'impullinazione hè assicurata da diversi insetti, tali e farfalle di notte è l'ape. I fiori producenu una grande quantità di nettare per attirà 'ssi inamacatori. I granelli sò dopu spergugliati da u ventu. 'Ssa spezia hà una crescita relativamente lenta è pò piglià parechji anni prima di fiurisce per a prima volta.

Tassonumia mudificà

Platanthera bifolia hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altre sinonimi, tali Orchis bifolia è Habenaria bifolia. 'Ssi nomi sò stati imprudati in u passatu, ma sò stati rimpiazzati da Platanthera bifolia sient'è e regule di a numenclatura butanica.

Cunsirvazione mudificà

Benchì Platanthera bifolia ùn sia micca cunsiderata cum'è una spezia in priculu criticu d'estinzione, face fronte à certe minacce. A distruzzione di u so ambiente naturale per causa di l'urbanisazione è di l'agricultura intensiva hè una di e principale preoccupazione. Di più, a racolta eccessiva di 'ssa pianta à fine ornamentale pò ancu avè un impattu negativu annantu à e so pupulazione. E misure di cunsirvazione, tale a prutezzione di l'ambienti è a sensibilisazione di u publicu, sò necessarie per assicurà a sopravvivenza à longu andà di Platanthera bifolia.

Riferimenti mudificà

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note mudificà

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti mudificà