Persicaria amphibia
Persicaria amphibia
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Caryophyllales
Famiglia Polygonaceae
Generu Persicaria
Nome binuminale
Persicaria amphibia
Carl Linnaeus, 1753

Persicaria amphibia hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Polygonaceae.

Descrizzione mudificà

Persicaria amphibia hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Polygonaceae. Si distingue da i so piccioli pasciulanti è e so foglie à forma di core. E casce sò di regula verde, ma ponu qualchì volta piglià una tinta russiccia. I fiori di Persicaria amphibia sò chjuchi è ragruppati in gaspe dense di culore rusulatu pallidu. 'Ssa pianta pò aghjunghje un'altezza da 30 à 100 centimi.

Ripartizione mudificà

Persicaria amphibia hè una spezia largamente sparta in u mondu. Omu a trova per u più in e rigione timperate di l'emisferu nordu, in particulare in Europa, in Asia è in America suprana. Cresce in e zone umite tale i paduli, i stagni, e vadine è i lavi. 'Ssa pianta hè capace à adattà si à sfarenti tipi di terre, ch'è elli sianu acidi, neutri o alcalini.

Persicaria amphibia hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia mudificà

Persicaria amphibia hè una pianta acquatica chì hà sviluppatu l'adattamenti per campà in ambienti umiti. I so piccioli pasciulanti li permettenu di prupagà si prestu è di culunizà vaste zone. E casce à forma di core sò adattate per gallighjà à a superficia di l'acqua, ciò chì aghjivulisce a fotosintesi. I fiori di Persicaria amphibia sò inamacati da l'insetti, in particulare l'ape è e farfalle.

Tassonumia mudificà

Persicaria amphibia hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altre nomi. Frà i sinonimi currentemente usati, omu trova Polygonum amphibium è Persicaria amphibia var. stipulacea.

Cunsirvazione mudificà

Persicaria amphibia hè una spezia relativamente cumuna è ùn hè micca cunsiderata cum'è essendu in priculu. Eppuru, a distruzzione di u so ambiente naturale per causa di l'urbanisazione è di l'inguinamentu di l'acqua pò custituisce una minaccia per a so sopravvivenza. Hè dunque impurtante di prisirvà e zone umite induve 'ssa pianta si sviloppa cù u fine di garantisce a so cunsirvazione à longu andà.

Riferimenti mudificà

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note mudificà

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti mudificà