Pallenis spinosa
Pallenis spinosa
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Asterales
Famiglia Asteraceae
Genaru Pallenis
Nomu binuminali
Pallenis spinosa
Henri Cassini, 1825

Pallenis spinosa hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di l'Asteraceae.

Discrizzioni

mudificà

Pallenis spinosa, ancu cunnisciuta sottu à u nomu cumunu di cardu spinosu, hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di i Asteraceae. Si distingui da u so picciolu rittu è ramificata, pudendu aghjunghja un'altezza da 30 à 60 centimi. I so casci sò stretti, liniari è cuparti di pela rozi. I fiora di Pallenis spinosa sò di culori giaddu vivu, ragruppati in capulini sulitarii in cima à i piccioli. Ogni capulinu hè circundatu da brattei spinosi, da induva u so nomu cumunu.

Ripartizioni

mudificà

Urighjinaria di u bacinu mediterraniu, Pallenis spinosa hè largamenti sparta in i righjoni da u sudu di l'Auropa, di l'Africa Nordu è di u Mediu Urienti. Omu a trova ancu in certi parti di l'Asia uccidentali. 'Ssa pianta prifirisci i terri asciutti è pitricosi, ed hè à spessu prisenti in i pratulini, i cuddini è i zoni custieri.

Pallenis spinosa hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia

mudificà

Pallenis spinosa hè una pianta risistenti, adatta à i cundizioni aridi è à i terri povari in nutrimenti. Hè capaci à sopravviva in ambienti difficiuli grazia à i so radichi fondi chì li parmettini d'assurbiscia l'acqua in prufundità. 'Ssa spezia fiurisci par u più di branu è d'istati, attirendu numarosi insetti inamacatori tali l'abbi è i sbarabattuli.

Tassunumia

mudificà

Pallenis spinosa apparteni à u genaru Pallenis, chì cumprendi parechji altri spezii simili. Frà i sinonimi di Pallenis spinosa, a parsona trova Chamaemelum spinosum, Anthemis spinosa è Leucanthemum spinosum. 'Ssa pianta hè stata discritta pà a prima volta da u butanistu svidesu Carl Linnaeus in u 1753.

Cunsirvazioni

mudificà

Bench'è Pallenis spinosa ùn sii micca cunsidarata com'è una spezia minacciata, certi pupulazioni lucali poni essa affittati da a distruzzioni di u so ambienti naturali divuta à l'urbanisazioni è à l'agricultura intinsiva. Hè dunqua impurtanti di prisirvà i zoni induva 'ssa pianta cresci naturalamenti cù u fini di garantiscia a so sopravvivenza à longu andà. Misuri di cunsirvazioni, tali a criazioni di riservi naturali è a sinsibilisazioni di u publicu à l'impurtanza di a biudiversità, sò escinziali pà pruteghja Pallenis spinosa è d'altri spezii vegetali.

Rifarimenti

mudificà
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

mudificà