Oenanthe fistulosa
Oenanthe fistulosa
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Apiales
Famiglia Apiaceae
Generu Oenanthe
Nome binuminale
Oenanthe fistulosa
Carl Linnaeus, 1753

Oenanthe fistulosa hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia dil'Apiaceae.

Descrizzione mudificà

Oenanthe fistulosa hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di l'Apiaceae. Si distingue da u so picciolu cavu è cilindricu, da induve u so nome specificu fistulosa chì significheghja à forma di tubu. E casce di 'ssa pianta sò pennate è divise in sigmenti stretti, dendu un'apparenza lebbia è dillicata. I fiori, di culore biancu, sò ragruppati in cuccule cumposte è appariscenu in a testa di u picciolu.

Ripartizione mudificà

Oenanthe fistulosa hè una spezia endemica di e rigione muntose d'Europa, per u più prisente in l'Alpe. Omu a trova ancu in certe rigione da u sudu di a Scandinavia è di l'Europa di l'Estu. 'Ssa pianta affizziuneghja l'ambienti umiti, tali e sponde di e vadine, i paduli è e pratuline inundevule.

Oenanthe fistulosa hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia mudificà

Oenanthe fistulosa hè una pianta vivace chì si riproduce per u più per via di granelli. A fiuritura hà locu da ghjunghju à aostu, attirendu numerosi insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle. I frutti, di piccula taglia è di forma ovale, sò spergugliati da u ventu o da l'acqua. I granelli ponu firmà durmente mentre una longu periodu prima di germinà.

Tassonumia mudificà

Oenanthe fistulosa hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Oenanthe pimpinelloides, Oenanthe pimpinelloides subsp. fistulosa è Oenanthe fistulosa subsp. pimpinelloides.

Cunsirvazione mudificà

Oenanthe fistulosa hè una pianta relativamente cumuna in a so area di ripartizione naturale. Eppuru, certe pupulazione ponu esse minacciate da a distruzzione di u so ambiente duvuta à l'urbanisazione è à l'agricultura intensiva. E misure di cunsirvazione, tale a prutezzione di e zone umite è a sensibilisazione di u publicu à l'impurtanza di prisirvà 'ssi ecusistemi fragili, sò necessarii per assicurà a sopravvivenza di 'ssa spezia à longu andà.

Riferimenti mudificà

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note mudificà

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti mudificà