Nymphalis antiopa
Nymphalis antiopa
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordini Lepidoptera
Famiglia Nymphalidae
Genaru Nymphalis
Nomu binuminali
Nymphalis antiopa
Carl Linnaeus, 1758

Nymphalis antiopa hè una spezia di sbarrabattula chì faci parti di a famiglia di i Nymphalidae.

Discrizzioni

mudificà

Nymphalis antiopa hè un sbarabattula di grandi taglia appartinendu à a famiglia di i Nymphalidae. Incù una largura pudendu aghjunghja 7 à 9 centimi, hè cunsidarata com'è l'unu di i più grandi sbarabattuli d'Auropa. A so apparenza hè carattarizata da ali brunu scuru incù tacchi bianchi è un'urlatura giaddu vivu. L'ali pustiriori prisentani ancu una infilarata di tacchi turchini.

Ripartizioni

mudificà

Nymphalis antiopa hè prisenti in i righjoni timparati di l'emisferu nordu, in particulari in Auropa, in Asia è in America subrana. Omu a trova in i furesti misti, i parchi, i giardini è i zoni buscosi. Hè migratrici è pò parcorra longhi distanzi in cerca di nutrimentu è di siti di ripruduzioni.

Nymphalis antiopa hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia

mudificà

U ciculu di vita di Nymphalis antiopa principia da l'uvata annantu à i casci di i pianti ospiti, tali i salici, i piobbi è i vitulli. I bruchi emerghjini da l'ova è si cibani di ii fogli di a pianta ospiti. Passani dopu par parechji stadii di crescita prima di trasfurmà si in crisalidi. A mitamurfosi dura à l'incirca dui sittimani, è dopu l'adultu emerghji.

L'adulti si nutriscini par u più di u nettaru di i fiora, in particulari di i fiora di buddleia, di cardu è di trifogliulu. Sò attivi mentri a ghjurnata è poni essa ussirvati in traccia di bulà prestu è in modu graziosu in cerca di nutrimentu o di partinarii.

Tassunumia

mudificà

Nymphalis antiopa hè u nomu scentificu accittatu pà 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altri noma. Frà i sinonimi currintamenti usati, si trova à Vanessa antiopa è Limenitis antiopa.

Cunsirvazioni

mudificà

Nymphalis antiopa hè cunsidarata com'è una spezia rilativamenti cumuna è ùn hè micca attualmenti minacciata. Eppuri, a distruzzioni di u so ambienti naturali, l'inguinamentu è i cambiamenti climatichi pudariani avè un impattu annantu à a so pupulazioni à longu andà. Sforzi di cunsirvazioni sò nicissarii par prisirvà l'ambienti apprupriati è assicurà a sopravvivenza di 'ssa spezia magnifica.

Rifarimenti

mudificà
  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Farfalle diurne è Zygene di Corsica, Corti: Edizione di l'Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017
  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti

mudificà