Nyctalus leisleri
Nyctalus leisleri
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Classa Mammalia
Ordine Chiroptera
Famiglia Vespertilionidae
Generu Nyctalus
Nome binuminale
Nyctalus leisleri
Heinrich Kuhl, 1817

Nyctalus leisleri hè una spezia di topu pinnutu chì face parte di a famiglia di e Vespertilionidae.

Descrizzione mudificà

Nyctalus leisleri, ancu cunnisciutu sottu u nome di topu pinnutu di Leisler, hè una spezia di topu pinnutu appartinendu à a famiglia di e Vespertilionidae. Hè di taglia media, incù una lunghezza tutale di u corpu andendu da 6 à 8 centimi è una largura da 30 à 40 centimi. U so pilame hè brunu scuru annantu à u ventre, mentre ch'è u corpu hè più chjaru, di regula di culore bisgiu. E so orechje sò abbastanza corte è attundate, incù una pellanzica alare ligata à a basa.

Ripartizione mudificà

U topu pinnutu di Leisler hè prisente in parte assai di l'Europa, da u punente di a Russia à u punente di a Francia è di a Spagna. Omu u trova ancu in certe rigione d'Africa suprana è Mediu Oriente. 'Ssa spezia priferisce l'ambienti furestieri, ma pò ancu esse ossirvata in e zone urbane è i parchi.

Nyctalus leisleri hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia mudificà

U topu pinnutu di Leisler hè una spezia nutturna, ciò chì significheghja ch'è ella hè attiva per u più di notte. Si nutrisce per u più d'insetti vulanti, tali e farfalle di notte, e zinzale è i culeotteri. 'Ssu topu pinnutu caccighjeghja in bulu, usendu a so eculucalisazione per lucalizà e so prede. Pò percorre longhe distanze in cerca di nutrimentu, pudendu aghjunghje insin'à 50 chilomitri in notte.

Tassonumia mudificà

U topu pinnutu di Leisler hè statu discrittu per a prima volta da Johann Friedrich von Brandt in u 1833. Hè qualchì volta cunsideratu cum'è una sottuspezia di u Nyctalus noctula, ma i studii genetichi ricenti anu cunfirmatu u so statutu di spezia distinta. I sinonimi di Nyctalus leisleri inchjudenu Vespertilio leisleri è Nyctalus noctula leisleri.

Cunsirvazione mudificà

U topu pinnutu di Leisler hè classificatu cum'è una spezia di preoccupazione minore da l'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). Benchì a so pupulazione sia stabile in numerose rigione, certe pupulazione lucale ponu esse minacciate per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale. E misure di cunsirvazione, tale a prutezzione di e zone furestiere è a sensibilisazione di u publicu à l'impurtanza di e topi pinnuti, sò necessarie per assicurà a sopravvivenza di 'ssa spezia.

Riferimenti mudificà

  • J.-Y. Courtois, D. Rist et G. Beuneux Les chauves-souris de Corse, Albiana, 2011

Note mudificà

  1. Courtois, Rist & Beuneux (2011).

Altri prugetti mudificà