Missili vidatu anticarri

Un missili vidatu anticarri (ATGM) (ancu chjamatu un'arma vidata anticarri o un'arma vidata antiblindata) hè un missili vidatu par u più cuncipitu par aghjunghja è distrughja i veiculi militareschi putintamenti blindati.[1] L'ATGM varieghjani in taglia, andenduda l'armi lanciati à a spadda, chì poni essa traspurtati da un solu suldatu, à l'armi più grandi cuddati annantu à brandali, chì nicissiteghjani una squadra o una squadra par essa traspurtati è tirati, passendu da i sistemi di missili muntati annantu à veiculu è annantu à avviò.

Missili anticarrulu FGM-148 Javelin di l'armata americana

L'anziani armi anticarri purtevuli, com'è i fucili anticarri è i mini magnetichi anticarri, aviani di solitu una purtata mori corta, calchì volta di circa uni pochi di metri o dicini di metri. I sistemi anticarri à splusivu sciappendu (HEAT) sò apparsi in cori di a Siconda Guerra mundiali è ani stesu a purtata à parechji cintunari di metri, ma a pricisioni era debuli è tuccà i bersaghji à 'ssi distanzi era in grandi parti una quistioni di scianza. Hè a cumbinazioni di a prupulsioni par fusea è di u televida par cavu chì hà resu l'ATGM mori più efficaci ch'è 'ssi armi antiriori, è chì hà datu à l'infantaria lighjera una riali capacità annantu à u campu di battaglia contru à i carri di dopuguerra. L'intruduzioni di u vida mezautumatica in u 1960 hà dinò migliuratu i pristazioni di l'ATGM.

In u 2016, l'ATGM erani apradati da più di 130 paesi è numarosi attori micca statali in u mondu sanu. I carri di cumbattimentu principali (MBT) di dopuguerra usendu currazzamenti cumpositi è riattivi si sò avvirati risistenti à l'ATGM più chjuchi.

StoriaMudificà

Siconda Guerra mundialiMudificà

L'Alimagna hà sviluppatu un cuncettu di missili anticarru filuvidatu dirivatu da u cuncettu di missili da aria à aria Ruhrstahl X-4 in l'ultimi anni di a Siconda Guerra mundiali. Cunnisciutu sottu u nomu di X-7, ùn hè prubabilamenti mai statu apradatu à u cumbattimentu è avaria avutu serii prublemi di vida versu u bersaghju.

À u principiu di a guerra freta : ATGM di prima generazioniMudificà

 
AT-7 Saxhorn.

I missili di prima generazioni à vida manuali à a linia di visata, o MCLOS, nicissiteghjani l'intarventu di un uparatori chì aprada un joystick o un dispusitivu simili par dirighja u missili versu a bersaghju. L'incunvinienti hè chì l'uparatori devi mantena u reticulu di a mira annantu à a bersaghju, po dirighja u missili in u reticulu, vali à dì in a linia di visata. Par fà quissa, l'uparatori devi essa beddu furmatu (passa i cintunari d'ori annantu à un simulatori) è devi firmà immobili è in vista di u bersaghju mentri u tempu di bulu di u missili. Par via di quissa, l'uparatori hè vulnerevuli quand'eddu vida u missili. U prima sistemu à divintà uperaziunali è à essa apradatu à u cumbattimentu hè statu u Nordu SS.10 francesu à u principiu di l'anni 1950. Hè intrutu in sirviziu in l'armata francesa in u 1955. Hè ancu statu u prima missili anticarru usatu da l'armata americana è i forzi di difesa israiliani.

U missili Malkara (da una parola aburigena significhendu scudu) era unu di i primi missili vidati anticarri (ATGM). Hè statu sviluppatu in modu cunghjuntu da l'Australia è u Regnu Unitu trà 1951 è 1954, ed hà statu in sirviziu à parta da 1958 insin'à u so rimpiazzamentu prugrissivu da u missili Vickers Vigilant à a fini di l'anni 1960. Divia essa abbastanza lebbiu par essa svoltu incù i forzi aerupurtati, ma abbastanza putenti par distrughja qualsiasi carru in sirviziu à l'ebbica (apradava un'ugiva HESH di 26 kilò).

Fini di a guerra freta : ATGM di siconda generazioniMudificà

I missili di siconda generazioni à vida mezautumatica à a linia di visata, o SACLOS, ubbligheghjani l'uparatori à ùn custudiscia a mira annantu à a bersaghju ch'è insin'à l'impattu. I cumandi di vida autumatica sò inviati à u missili da i fili o par radiu, o u missili s'appoghja annantu à un marcatura laser o una vista par videucamera di televisioni dapoi u nasu di u missili. L'asempii sò u Kornet 9 M133 russiu, u LAHAT israilianu è a virsioni NLOS di u Spike, è i missili Hellfire I americani. L'uparatori devi firmà immobili mentri u bulu di u missili.

Dopu à a guerra freta : ATGM di terza generazioni è più tardiMudificà

 
Un ERYX annantu à brandali.

I missili di terza generazioni ditti "tirà è sminticà" s'appoghjani annantu à un laser o un radaru à striscia W in u nasu di u missili. À quandu u bersaghju idantificata, u missili ùn hà più bisognu di essa vidatu mentri u bulu ; hè "focu è smintecu", è l'uparatori di u missili hè libaru di ritirà si. Eppuri, i missili fire-and-forget sò più sughjetti à i contr'à misuri elettronichi ch'è i missili MCLOS è SACLOS. L'asempii inchjudini u ParS 3 LR tedescu è u Spike israilianu.

A maiò parti di l'ATGM muderni sò attrazzati d'ugivi HEAT à carica cava, cuncipiti in particulari pà pinitrà u currazzamentu di i carruli. I missili à carica tandem tentani di vincia l'ERA : a piccula carica iniziali scrochja l'ERA mentri chì a carica principali chì suvita tenta di pinitrà u currazzamentu principali. L'armi d'attaccu da l'altu, com'è u Javelin americanu, u Bill svidesu è u Nag indianu, u HELINA Dhruvastra è u MPATGM, sò cuncipiti par minà i veiculi da l'insù, induva u so currazzamentu hè di regula mori più debuli.

ATGM di quarta generazioniMudificà

I missili vidati anticarruli di quarta generazioni ani una più grandi purtata è riposani annantu à una cumbinazioni d'autudirittori pà u vida. Par indittu, u SANT di l'India, chì t'hà una purtata da 15 à 20 km, aprada una cunfigurazioni à doppiu autudirittori cumposta da un sinsori termicu ellectruotticu (EO IR) è di un radaru attivu à ondi millimetrichi pà u cuntrollu è u vida, incù i capacità di chjusura innanzi à u lanciu è di chjusura dopu à u lanciu.

ContramisuriMudificà

I contramisuri contru à l'ATGM cumprendini i currazzamenti più ricenti tali i currazzamenti spaziati, trafurati, cumpositi o splusivi riattivi, di i disturbadori com'è u Shtora russiu, i sistemi di prutizzioni attiva (APS) com'è u Trophy israilianu è l'Arena russiu, è altri metudi.

I currazzamenti più ricentiMudificà

U sviluppu di i sistemi di currazzamentu s'hè parsuvitatu parallelamenti à quiddu di l'ATGM, è i generazioni i più ricenti di currazzamentu sò in particulari tistati pà essa efficaci contru à i colpa d'ATGM, sii sfurmendu a testa di missili o a fusea pà impidiscia una dinutazioni curretta (com'è in u casu di u currazzamentu à lametti), sii apradendu una forma di currazzamentu riattivu par " attaccà " u missili à l'impattu, disturbendu a carica cava chì rendi a testa efficaci. I dui suluzioni prisentani l'incunvinienti di un pesu è di un ingombru impurtanti. U currazzamentu riattivu funziuneghja megliu quandu un veiculu hè in particulari cuncipitu incù u sistemu intigratu è, bench'è i sviluppi cuntinueghjani à renda u currazzamentu più lebbiu, ogni veiculu chì inchjudi un certu sistemu nicissiteghja un mutori putenti è sarà à spessu dinò abbastanza lentu. L'inclusioni di un certu currazzamentu in i veiculi più anziani in u quatru di una nuvedda cuncizzioni hè pussibuli, com'è in i numarosi tipi dirivati da u T-72. I currazzamenti à lametti sò più lebbii è poni dunqua essa aghjunti à numarosi veiculi dopu a so custruzzioni, ma aghjunghjini u vulumu è u pesu. In particulari par i veiculi cuncipiti pà essa traspurtati par avviocargu, u currazzamentu à lametti devi essa stallatu annantu à u tarrenu dopu à u svuglimentu. I dui approcci ùn poni mai offra una cupartura cumpletta di u veiculu, lascendu i cinghji o i roti particularamenti vulnerevuli à l'attacchi.

OscuramentuMudificà

L'oscuramentu hè putinzialamenti una contramisura efficaci contru à certi missili vidati par radaru. Eppuri, in quant'è difesa generali, ùn hè di nisciuna utilità contru à l'armi anticarri micca vidati è, in sè, ùn custituisci guasgi mai a sola difesa. S'è l'oscuramentu hè usatu in pirmanenza, pò essa estremamenti difficiuli par un missili di tuccà u bersaghju, luccittendu si annantu à u ritornu mori più impurtanti di l'oscuradori, l'uparatori avendu pochi scianzi di rimarcà a diffarenza senza un screnu radaru par veda u ritornu. Eppuri, ogni missili dutatu di un sistemu di lucalisazioni di succorsu pò svintà l'oscuramentu.

I sistemi di prutizzioni attivaMudificà

I sistemi di prutizzioni attiva sò mori prummitenti, tantu pà cuntrà l'ATGM ch'è l'armi micca vidati. Paragunati à i sistemi di currazzamentu, sò mori lebbii, poni essa muntati annantu à guasgi tutti i veiculi dispunendu di u spaziu internu nicissariu à u sistemu di cuntrollu è pudariani, à l'avvena, custituiscia una difesa guasgi parfetta contru à tutti i missili. I dibulezzi di i sistemi inchjudini i sviluppi putinziali in a cuncizzioni di i missili.

AltriMudificà

Tradiziunalamenti, innanzi à l'utilisazioni di l'ATGM " sparà è sminticà ", a contramisura à a più efficaci cunsistia à apra u focu à u postu da induva u missili era sparatu, cù u fini di tumbà l'uparatori o di furzà lu à metta si à l'ascosu, ciò chì facia svià u missili di a so traghjittoria. I screni di fumu poni ancu essa svolti à parta da u dispusitivu par caccià u fumu di un carrulu di cumbattimentu è essa apradati par mascarà a linia di vista di un uparatori d'ATGM. S'è i missili " fire-and-forget " prisentani l'avantaghji certi in termini di vida è di sicurezza di l'uparatori, è inchjudini i capacità tali u modu " top attack ", i missili più anziani cuntinueghjani à essa apradati, tantu in l'armati di prima linia di i paesi di menu sviluppati ch'è in i sirvizii di riserva di u mondu sanu, datu u so minimu costu o i riservi esistenti d'armi menu avanzati.

NotiMudificà

  1. 'Ss'articulu pruveni in parti da a wikipedia in inglesu.

Da veda dinòMudificà

  • Lista di i missili anticarruli
  • Lista di i missili vidati anticarruli lanciati par cannonu
  • Lista di missili