Mequinenza
Mequinenza (Mequinensa in catalanu) hè una cumuna è una cità di Spagna, in a pruvincia di Saragozza, cumunità autonoma d'Aragona . A municipalità appartene à a regione Bajo Cinca. Hè situatu à l'estremità orientale di a pruvincia, cunfinendu quelli di Huesca è Lérida, à a cunfluenza di i fiumi Ebru, Segre è Cinca.
Mequinenza hè situata trà i bacini di Mequinenza è Riba-roja. U so bacinu, chjamatu Mar de Aragón, custruitu trà u 1957 è u 1964, hà una capacità di 1.530.000.000 m³ è hè unu di i più grandi di u paese. A municipalità si trova in a cusidetta Franja d'Aragona, una zona induve si parla u catalanu. Hà un parcorsu di regate per u canottaggio è u canotaghju cunsideratu unu di i migliori in Europa per via di a so accessibilità eccellente, di u so stagnu d'acqua è di e so strutture sportive nantu à e rive di u bacinu. E feste di San Blas è Santa Águeda si tenenu in ferraghju, cù a celebrazione di un cuncorsu di costumi artigiani dichjaratu Festa d'Interessu Turisticu in Aragona.
Nomi
mudificàU nome vene da Miknasa, una tribù berbera chì hà custruitu un stabilimentu difensivu in u castellu di Mequinenza in u siglo VIII . Hè statu latinizatu cum'è Miquinencia e appari un'antra manera in lu cucumentazione in sinu à u siglo XIX alternendu e forme Mquinensa, Miquinença, Mequinença, Mequinensa o Mequinenza. In spagnolu u toponimu hè Mequinenza è in catalanu Mequinensa.
Storia
mudificàAntichità
mudificàCi hè da nutà l'impurtanza chì certi autori anu datu a situazione in questa zona di a cità iberica di Octogesa, chì hà avutu un rolu impurtante in u sviluppu di a battaglia d' Ilerda. Dapoi u 1983 è in u quadru di i prugrammi di ricerca, una seria di scavi sò state realizate in vari campi. A prisenza di frammenti di ceramica "sigillata" decorata in varii spazii indica una occupazione rumana. Gaiu Giuliu Cesare in u so travagliu "De Bello Civili" si riferisce à a cità di Octogesa chì alcuni storichi piazzanu in Mequinenza.:
" Dopu avè pigliatu sta risoluzione, urdinanu di piglià e barche à traversu l'Ebre è di cunduceli finu à Octogesa. Sta cità era nantu à e sponde di l'Ebru, à vinti chilometri da quelli veri. Quì devenu furmà un ponte di barche, è fendu passà duie legioni à traversu u Segre, furtificanu u so campu cù una stacca di dodici metri ".
Durante a ricunquista, Alfonsu I l'occupò in u 1133 (ancu se l'almoravidi a riconquistonu pocu dopu) è fù definitivamente ricunquista da Ramón Berenguer IV in u 1149. Mequinenza passò à i duminii di a famiglia nobile di Moncada. In questu periodu a furtezza difensiva seria ricustruita. Ùn serà cà in u 1149 quandu Mequinenza passerà sicuramente in manu cristiana dopu a cunquista da Ramón Berenguer IV . Alcuni documenti identificanu chì questu avenimentu si sia fattu u 24 d'ottobre 1149. Da tandu, a cità (è prubabilmente e furtificazioni difensive poste è custruite da l'abitanti musulmani) diventeranu tene riali, un nome ghjurisdizionale chì indica chì u locu dipendia direttamente da u rè.
In u 1410, dopu à a morte senza figlioli di Martín el Humano è durante e disputate successive chì anu purtatu à u Compromisu Caspe, i sustenitori di u conte Jaime de Urgel in u regnu d'Aragona urganizonu u so parlamentu in a cità, in opposizione à Alcañiz., guidatu da quelli fideli à Fernando de Trastamara. Diverse guerre cum'è a Guerra Civile Catalana (1462-1472), a Guerra Civile (1640-1652) è a Guerra di Successione (1705-1714) anu ancu devastatu a cità è u castellu.
Età Moderna è Contemporanea
mudificàTrà u XV è u XVI, un mumentu di miseria è di fame seguita cù parechje rivolte per via di a marcata differenziazione chì hà purtatu à l'esclusione suciale di i ghjurnali è di i picculi agricultori. Sta situazione ecunomica è suciale hà causatu l'apparizione di banditisimu. L'espulsione di i Mori in u 1610 hà purtatu à a partenza da Mequinenza di 265 persone (78 omi, 100 donne, 35 masci, 27 femine è circa 25 zitelli) diretti versu l'Africa di u Nordu. A so cunsequenza hè stata chì l'industria è l'agricultura anu subitu un ritornu significativu.
Diversi focolai di peste anu devastatu a pupulazione in u 1648 è sopratuttu trà u 1651 è u 1652, essendu ducumentate cù una virulenza speciale in Caspe, è una pesta di laghi hè cascata nantu à i campi in u 1687. In u 1697 Fray Miguel de Salas scrive u libru Vita di Santa Agatoclia, vergine è martire, patrona di Mequinenza.
Una volta di più sottu à u duminiu di i Burbononi, u castellu strategicu di Mequinenza è u so circondu sò stati trasfurmati è ricustituiti per adattassi à e forme nove di guerra cù l' artiglieria è l'infanteria dotate di fucili . U Duca d'Orléans hà urdinatu ancu l'espansione è u rinfurzamentu di a superficia di a strada parallella à l' Ebre chì ligava Mequinenza è Tortosa.
À l'alba di u siglo XIX, a situazione ecunomica di Mequinenza ùn era micca cambiata sostanzialmente è l'agricultura hà continuatu à esse a principale fonte economica. E tecniche di irrigazione mudéjar è una grande ruota d'acqua situata in l'Ebre anu continuatu à esse aduprate. A produzzione d'oliu era intornu à 500 arrobe, ancu se sicuramente hè aumentata cù e piantazioni di empeltres, chì eranu state realizate dapoi u 1790.
In u 1802, Carlos IV hà datu l'accunsentu per a custruzzione in Mequinenza di una nova chjesa paruchjale, cuncepita da l'architettu José de Yarza in stile rinascimentale . I travagli cumincianu l'annu dopu è duranu finu à u 1808. À quellu tempu, a cità avia a chjesa paruchjale di Nuestra Señora de los Ángeles, l'ermita di i Santi Cosme è Damián è l'ermita di Santa Agatoclia .
A Guerra d'indipendenza spagnola è l'assediu di Mequinenza
mudificàDurante a Guerra d'indipendenza spagnola, in e guerre napoleoniche, l' assediu di Mequinenza principia u 15 di maghju di u 1810. Malgradu avè un solu castellu cù poche difese, a cità è u so castellu eranu situati in un puntu strategicu per l'armata napoleonica per assicurà a navigazione in l'Ebre è aduprà a cità cum'è una basa di furnimentu è di trasportu per e successive operazioni militari.
Fiascatu stu tentativu di cede a piazza per via pacifica, i Francesi anu optatu torna per a via militare. Dopu a presa di Lérida, u Generale Suchet à u cumandamentu di u 3mu Corpu di l'Armata hà urdinatu à u Generale Musnier d'assaltà Mequinenza cù a so divisione. L'assediu hà iniziatu u 19 di maghju è ghjorni dopu e truppe di Musnier sò state unite da quelle di a brigata Mont-Marie, postu nantu à a riva destra di l' Ebre è da quelle di u generale Rogniat, chì hà rinfurzatu l'assediu cù ingegneri, minatori è minatori. L'attaccanti eranu circa 5000 omi, quattru cumpagnie di ingegneria è duie cumpagnie d'artiglieria cù 14 pezzi. A difesa spagnola di a piazza, à e mani di u culunellu Carbón, avia un totale di 1200 omi.
U 8 di ghjugnu à 10 ore, a guarnigione spagnola, dopu avè offertu una grande resistenza, si hè ritirata è hà infine alzatu a bandera bianca. A guarnigione hà ottenutu l'onore di marchjà davanti à a divisione di u generale Musnier è di mette l'arme davanti à u glacis di u castellu di Mequinenza. E truppe spagnole à l'epica eranu 500 suldati di varie urigine - "Navarrese-Aragona, Catalani, contrabandisti, miquelets è avventurieri", un regimentu cumandatu da un Inglese chjamatu Doyle chì tenia u rangu di Comisario Generale d'Aragona.
In u 1812, Mequinenza hè stata incorporata à u dipartimentu francese di Bocca di l'ebru . A Mequinenza francese ùn durerà tantu è in u 1814 seria recuperata torna per i Spagnoli grazia à un arditu stratagema per via di l'armata spagnola è avventurieru d'origine fiamminga Juan Van Halen In cunsequenza di sti cunflitti militari, u nome "Mequinenza" apparisce nantu à l' Arcu di Trionfo in a piazza Charles de Gaulle in Parigi cum'è una di e grandi vittorie napoleoniche in Spagna.
A Guerra Civile Spagnola è a battaglia di l'Ebre in Mequinenza
mudificàIn u corsu di l'ultima Guerra Civile Spagnola (1936-39), Mequinenza è a so cumuna sò state a scena di sanguinosi combattimenti di a battaglia di l'Ebru, trà ghjugnu è nuvembre 1938. Auts sò stati a scena di combattimenti violenti durante a fase iniziale di a Battaglia di l'Ebre, induve a 42a Divisione Ripubblicana hà iniziatu u passaghju di u fiume Ebro per questa zona in a prima mattina di u 25 lugliu L'operazione di u scambiu Mequinenza-Fayón in l' Auts incorniciata in a battaglia di l'Ebre hè stata a traversata di u fiume è a cunquista di una testa di ponte attraversendu u fiume Ebro trà e cità di Fayón è Mequinenza. U bilanciu di a battaglia di l' Aut era unu di i più sanguinosi di tutta a battaglia di l'Ebre . Per u latu Ripubblicanu, 817 morti è 1.328 prigiuneri senza cuntà i feriti è spariti (circa 3.000 vittime), è per l' armata franquista, 135 morti è 1.284 feriti. L'ubbiettivu di l'offensiva ripubblicana era di riparà e riserve nemiche è di taglià a strada da Mequinenza à Maella à l'altura. Stu nodu, però, ùn hè mai statu cunquistatu. À u sforzu iniziale di a Brigata 226 è una parte di a Brigata 227 di a 42a Divisione Ripubblicana, i franquisti anu rispostu cù l'arrivata progressiva di rinforzi. L'offensiva hà continuatu ghjornu dopu ghjornu senza prugressi significativi malgradu i lotti forti. U 1 d'Agostu, un doppiu bombardamentu à l'aria è à l'artiglieria hà precedutu un primu contrattaccu da e forze di Franco. I Ripubblicani attaccheranu torna per dui ghjorni in un ultimu tentativu di cunquistà l'aspettata 'traversata di Gilbert' mentre u 6 d'Agostu ci hè statu u contrattaccu definitivu di l'armata franquista chì hà custrettu l'armata ripubblicana à difende si evitendu u crollu di tutta a divisione. Infine, i sopravviventi di a 42a Divisione Ripubblicana anu avutu di francà l'Ebre di novu in a direzione opposta. In cunsequenza di a Battaglia di l'Ebre, u ponte sopra l'Ebre di Mequinenza hè statu distruttu.
Sei decennii dopu à l'evenimenti, l'8 di austu di u 1998, u gruppu di i sopravviventi di a "Quinta del Biberón" hà inauguratu u munimentu erettu nantu à e pendite di Auts, una pusizione chjave, a più alta è a più difesa da i Republicani. U munimentu, cuncipitu da Javier Torres, hè presiedutu da duie placche, in catalanu è spagnolu, è dui caschi da ogni parte. A placca dice: 'À tutti quelli chì anu persu, chì eranu tutti'.
Vintesimu seculu
mudificàU sviluppu di u bacinu di carbone di Mequinenza
mudificàL'arrivu di u siglo XX hà purtatu à una crescita di a dumanda di carbone è à u sviluppu di u bacinu di carbone di Mequinenza . I primi sfruttamenti iniziali sò stati tuttamente sottuterrati per mezu di gallerie è piani inclinati secondu i livelli di carbonu. À u principiu, i vagoni sò stati aduprati cù trazione animale finu à u 1920 circa cumincianu à esse rimpiazzati da trazione meccanica è elettrica . Più tardi à a metà di u siglo XX, i sistemi sò stati meccanizati cù l'usu di chasers.
In u 1880, hè stata fundata a sucietà azziunaria Carbonífera del Ebro, chì diventerà a cumpagnia più impurtante di u bacinu di Mequinenza . A crescita hè stata focalizata nantu à Mequinenza postu chì era l'epicentru naturale di u bacinu ancu s'ellu hà fattu cresce e cità vicine cum'è La Granja d'Escarp, Torrente de Cinca o Fayón. In vinti anni, da u 1900 à u 1920, a cità hè passata da 2.400 abitanti à 4.200, in gran parte omi. Una valanga chì hè stata ripetuta in l'anni quaranta. I numeri ùn sò micca assai precisi, ma in u 1945 l'ingegnere capimachja di u distrittu di Saragozza hà dichjaratu chì a populazione mineraria, trà i travagliadori è e so famiglie, era di 4.132 persone, u risultatu di cuntà e carte di i sei cumissariati minieri in Mequinenza è di e culunie minerarie di Virgen del Pilar, Previsione è Elettrochimica di Flix. E culunie minerarie di Mequinenza anu ricevutu più di 900 persone in u 1945. Mequinenza diventa una cità minera per eccellenza, induve sò ghjunti i minatori aragunesi (da Andorra, Utrillas, Montalbán, Alcorisa o Aliaga ) ma ancu da l' Asturia, l' Andalusia, a Múrcia è a Galizia . A mineria hà trasfurmatu a cumunità lucale è hà mudificatu l'attività ecunomica tradiziunale, basata annantu à l'agricultura in pioggia .
I Llauts, barche tradiziunali in legnu da a parte bassa di u fiume Ebro è longu circa 20 o 25 metri, eranu di primura per trasportà sin'à 30 tonne di lignitu in ogni viaghju. Custruiti cù legni nobili di u paese, i llauti prufittonu di u currente di u fiume per fà u viaghju versu u meziornu, è quandu anu da vultà in Mequinenza anu prufittatu di u ventu favurevule, s'elli pudianu, allungendu e vele quadrate chì u patrone manuvrava. Quandu u ventu ùn suffiava micca o era cuntrariu, i llauti duvianu cullà per rimorchjà, vale à dì tiralli da a costa, à monte in quellu chì era chjamatu "Caminu di Sirga". Finu à u 1914 u caminu di rimusciu era fattu da trè travagliadori per ogni llaut chì eranu sollievati ogni ora è mezu o duie ore. A Carbonífera di l'Ebre hà fattu un tentativu d'incorporà vapori di vapore per u trasportu di lignitu, ma l'acqua bassa di l'Ebre è a so cumplicata orugrafia anu resu u so usu eccessivamente difficiule. A Società Elettrochimica di Flix (SEQF) chì avia cuncessioni minerarie in Mequinenza hà decisu in 1920 di suppressione di u putere umanu è di cambiallu in trazione animale. Stu sistema, cunnisciutu cum'è "Caminu de Sirga" era un sistema di trasportu unicu in u mondu, in u quale u carbone estrattu da e mine era purtatu à diversi moli di carica à u pede di u fiume da induve era trasportatu da u fiume .
Demolizione di a Cità Vechja
mudificàA custruzzione di a diga de Ribarroja è di a diga de Mequinenza hà significatu a sparizione di a maiò parte di a zona urbana è dunque a fine tragica di una cità antica. Ancu se l'acque di u reservoir ùn anu micca coperto cumpletamente u nucleu urbanu, anu nigatu a maiò parte di l'arbureti di u fiume, più fertili è pruduttivi di u restu. A sparizione di l'urbanisimu hà significatu un cambiamentu radicale di vita per i so vicini chì, in più di abbandunà e so case è assiste à a so demolizione, anu vistu ancu un'ecunumia basata annantu à l'industria, a minera di carbone, u cummerciu è a navigazione fluviale di u fiumi. U solu edifiziu di a vechja cità di Mequinenza chì si conserva hè u gruppu sculare María Quintana chì oghje ospita i Musei di Mequinenza . Tuttavia, Mequinenza rinasce di novu per via di a tenacità è di u sforzu di i so abitanti, chì à pochi chilometri da a Città Vecchia anu custruitu a nova cità. Moderna è turistica, a nova Mequinenza hè diventata un puntu di riferimento mundiale per u turismu attivu è sportivu, è ancu un centru culturale impurtante in a regione di Bajo Cinca .
Demografia
mudificàVariazione demugrafica di a cumuna trà u 1842 è u 2008 | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1842 | 1877 | 1887 | 1897 | 1900 | 1910 | 1920 | 1930 | 1940 | 1950 | 1960 | 1970 | 1981 | 1991 | 2001 | 2008 |
1370 | 2587 | 2587 | 2678 | 2842 | 3427 | 4228 | 3296 | 3566 | 3754 | 5784 | 3026 | 2663 | 2757 | 2486 | 2500 |
Patrimoniu
mudificàIn i Musei di Mequinenza, pudete scopre una galleria sotterranea di minera di carbone di più di 1000 metri di lunghezza in u Museu di a Mina, passà per a storia di a pupulazione finu à a sparizione di a vechja cità sottu à l'acqui di u fiume Ebro in u Museu di Storia o scopre cume a ghjente campava durante a Preistoria à u Museu di u Passatu Preistoricu. Inaugurati in u 2008, si trovanu in u vechju Gruppu Scolasticu Maria Quintana, in e vechje scole di a cità custruite in u 1929 è in unu di i pochi edifici sopravvissuti da a demolizione di a Cità Vechja.
Castellu di Mequinenza
mudificàL'edifiziu s'alza guasi à l'orlu di un grande precipiziu, essendu una massa chjusa di abbastanza altezza, u so pianu hè un quadrilateru irregulare, cù sette torre rettangulari eccettu una, a più robusta, chì hè curiosamente in pianu pentagonale. Dui torri fiancanu a piccula porta chì hè semicirculare, sottu scudu è prutetta da una buharda. Poche furtezze averanu un locu megliu ch'è questu, cuntemplendu un paisaghju ampiu è impressiunante, guasgi geologicu, nantu à a cunfluenza di i fiumi Ebro, Segre è Cinca è e so terre circundante. Hè surprisante chì a famiglia Moncada, signori di a baronia di Mequinenza, anu sceltu stu nidu di acule per u so palazzu furtificatu. L'edifiziu hè un autenticu Castellu-Palazzu, unu di i migliori chì l'arte gotica hà lasciatu à a Corona d'Aragona, risalente à u siglo XIV è XV .
A Città Vechja
mudificàA vechja cità di Mequinenza era situata nantu à a sponda manca di u fiume Ebro, ghjustu à u puntu induve converghjenu l'acqui di u Segre è di u Cinca . Hè stata guasgi cumpletamente demolita durante a custruzzione di u bacinu di Ribarroja . Hè custituitu un nucleu urbanu cù caratteristiche tipiche di e località di a parte bassa di l' Ebre, cù un tessutu urbanu chì và à l' epica musulmana.
Grazia à i fiumi, Mequinenza hà stabilitu un cumerciu fluviale à pienu spechju, chì hà datu prestigiu, micca solu à i navigatori di Mequina ma ancu à i falegnami "calafatanti", à i pruduttori di corda è à u millenariu Caminu di Sirga del Ebro . In epica gloriosa, avia una flotta di più di 16 llaüts, navi tipichi di i rivi inferiori di l' Ebre chì trasportavanu trà 18 è 30 tonne, di solitu di lignitu estrattu da u bacinu minerariu di Mequinenzana.
Cù l'arrivu di a cumpagnia ENHER è a custruzzione di i reservorii Mequinenza è Riba-roja, a vita hà cambiatu per a maiò parte di i Mequinenzanos, passendu da avè 4.033 abitanti registrati à avè 5.800 registrati è circa 1.500 in più senza censimenti. Parechji d'elli eranu travagliadori chì eranu venuti da altri lochi per travaglià nantu à a custruzzione di a diga di Mequinenza .
L'industrie anu cuminciatu à chjude per via di l'aumentu significativu di u livellu di l'acqua di a presa Ribarroja è a pupulazione hà cuminciatu à dumandà alternative à l'inundazioni di u nucleu urbanu. Cusì hà principiatu un esodu per l'abitanti di Mequinenza chì duvianu abbandunà e so case per trasladassi in a nova cità à e rive di u fiume Segre . Una parte di l'abitanti sò partuti in più zone industriali cum'è Barcellona o Saragozza o ancu à l'esteru per cuntinuà à travaglià in a splutazione mineraria . À a fine di u 1974 a maiò parte di a pupulazione avia dighjà compiu u tragicu abbandunamentu di a Città Vecchia di Mequinenza è campavanu in a nova cità.
Una parte di a vechja cità di Mequinenza pò esse visitata oghje perchè hè diventata un grande parcu di memoria esterna. I schemi originali di e strade è di e case chì eranu sopra u livellu di l'acqua sò stati recuperati da mezu à e rune. Old Mequinenza, a "Old Town" cum'è a ghjente di Mequinza a cunnosce, hè un invitu à spassighjà per u ricordu di e so strade è vicoli, à ritruvà una parte di a vechja Chjesa, à imaginà i vechji bacini è amparà mille storie, curiosità è leggende di quella cità antica è storica di marinari è minatori à e rive di u fiume Ebro.
Aiguabarreig Segre-Cinca-Ebro
mudificàÀ a cunfluenza di i fiumi Segre è Ebro, si trova l' Aiguabarreig, un spaziu cù una grande ricchezza naturale è una grande varietà di ecosistemi chì và da e steppe mediterranee à foreste di fiume impenetrabili, trasformendu questu spaziu in un paradisu per a biodiversità . Territurialmente, l' Aiguabarreig hè situatu in u centru di a depressione media di l'Ebre . Cunfina à punente cù Los Monegros, à livante cù i Tossals de Montmeneu è Almatret è à sudu cù a coda di u reservoir di Ribarroja . Questu spaziu hè chjamatu dopu a parolla d'origine catalana chì designa u locu induve dui o più flussi d'acqua si riuniscenu è ne formanu unu. U Segre è u Cinca formanu un primu Aiguabarreig trà e cità di La Granja d'Escarp, Massalcoreig è Torrente de Cinca, à pochi chilometri cunverghjenu cù l'acqui di l' Ebre, digià in a cumuna di Mequinenza, furmendu una di e più grandi cunfluenze fluviali. di tutta a penisula iberica .
In l' Aiguabarreig truvemu centinaie di metri di larghezza d'acqua cù numerose isole fluviali è foreste di fiume, grandi masse di canne, spiagge di ciottoli, piscine è galachi. Hè un puntu di cunfluenza di a flora di steppa da a zona arida di Monegros è a flora mediterranea chì sorge attraversu a valle di l' Ebre . Grazie à queste caratteristiche, e spezie d'ambienti opposti coesistenu.
L'acelli sò u gruppu u più numarosu, chì varieghja da e culunie di ardeidi à tutti i tipi di rapaci è acelli tipichi di l'ambienti deserti. Si ponu truvà ancu rettili, anfibi è mammiferi, soprattuttu pipistrelli, cervi, caprioli, lontre è a presenza sempre più abbundante di capre salvatiche .
Mare d'Aragone
mudificàBarrage Mequinenza
mudificàCustruitu in u 1966 annantu à u fiume Ebro, hà una superficia di 7.540 Hà un fogliu d'acqua, essendu u più grande reservoir d' Aragona . U so vulume righjunghji u 1530 hm³, dedicendu si à a produzzione d' energia elettrica. Hà una larghezza media di 600 m è a so prufundità righjunghji i 60 m. A diga, 79 m altu, si appoghja nantu à e pedine calcare di a Sierra de Montenegre è di La Huerta, in a cumuna di Mequinenza. U reservoir riceve a denominazione geoturistica di Mar de Aragón, postu chì tutta a so superficia hè in questa comunità autonoma, serve in una parte di a fruntiera provinciale trà Huesca è Saragozza.
A custruzzione di u matrale di Mequinenza, per cuncessione à a sucietà ENHER di l'usu idroelettricu integrale di una sezione di u fiume Ebro in u 1955, hà datu nascita à stu grande bacinu chì hà una lunghezza di circa 110 km è hà "costi interni" di circa 500 km. U fogliu d'acqua à u livellu massimu hè 121 m. Hè stata primu dighjà in Dicembre 1965 quandu 3.500 sò stati inundati hà di frutteto. L'ingegneru incaricatu di u prugettu era u catalanu Victoriano Muñoz Oms .
Riserva di Ribarroja
mudificàA coda di u reservoir di Ribarroja bagna ancu e coste di Mequinenza, u so livellu si sovrappone cù u principiu di u Dam Mequinenza. Le barrage est situé dans la municipalité de Riba-roja de Ebro, dans la région de la Ribera de Ebro, en Catalogne, et le marécage, qui a une longueur de 38 km, s'étend à travers la Terra Alta de la Catalogne et l'Aragon Bajo Cinca où il se trouve S'unisce à u Segre è à l'acqui di u Cinca in ciò chì si chjama Aiguabarreig de Mequinenza .
A custruzzione di stu serbatu hà purtatu à l'inundazione di e cità di Mequinenza è Fayón, sparendu ancu a stazione ferroviaria aduprata finu à tandu per carica di lignitu, è ancu e cale di carica è una parte di e ferrovie minerarie è minerarie di u bacinu di carbone di Mequinenza . Durante a Guerra Civile Spagnola, una parte impurtante di a Battaglia di l'Ebre hè accaduta in u locu chì u bacinu di Ribarroja occuperebbe.
Cultura
mudificàLingua
mudificàMequinenza hè una cità bislingua, perchè ancu se a lingua ufficiale hè u spagnolu, a lingua materna hè catalanu in a so varietà ribagorzana. Hè sempre stata una cumuna chì hà pruvatu à dignificà a lingua ch'ella parla è in questu sensu, digià in i primi anni di demucrazia, hè stata un pionieru in difesa di a so lingua.
U 1u di ferraghju di u 1984, i merri di e cumune di a zona di lingua catalana di l'Aragone si sò riuniti in u castellu di Mequinenza cù u ministru di a Cultura di u Guvernu d'Aragona, José Bada Panillo . In sta sessione di travagliu, hè statu preparatu u documentu dettu a Dichjarazione di Mequinenza, chì hà fattu nasce l'accordu firmatu trà u Guvernu d'Aragona è u Ministeru di l'Educazione è di a Scienza per mette in opera a materia volontaria di u catalanu in i centri d'insignamentu di e municipalità vulianu unisce si.
La Mequinenza di Jesús Moncada
mudificàMequinenza hè ancu un puntu di riferimentu per l'amatori di literatura. Jesús Moncada, u scrittore u più universale di a cità, hà trasfurmatu l'antica Mequinenza in u quadru principale di e numerose storie persunali cuntate in i so libri. U rumanzu Camí di Sirga, traduttu in più di 20 lingue (cumpresu u giappunesu, u svedese o u vietnamianu), hè un amalgama di caratteri è storie chì evocanu l'antica Mequinenza è a so tragica sparizione. Consideratu unu di i più impurtanti autori catalani di u so tempu, hà ricevutu parechji premii per u so travagliu, frà altri u Premiu Cità di Barcellona o u Premiu Naziunale di a Critica in u 1989 per Camí de sirga o Creu de Sant Jordi, attribuitu da a Generalitat di Catalogna in 2001. In u 2004 hà ricevutu u Premiu à a Letteratura Aragonesa ch'ellu hà racoltu pochi mesi nanzu à a so morte.
I Musei di Mequinenza realizanu percorsi literarii annantu à u scrittore chì attraversanu a Città Vecchia è situanu, attraversu frammenti di i so libri, i visitori in e diverse storie è curiosità chì l'autore hà messu in e stesse strade. In u Spaziu Moncada di i musei hè pussibule amparà di più nantu à u patrimoniu micca solu literariu, ma ancu pitturale è fotograficu ch'ellu hà lasciatu à a cità. U Centru di Studi Jesús Moncada, situatu in a cità, hè ancu un spaziu culturale dedicatu à a ricerca, studiu è diffusione di a figura di u scrittore universale di Mequina, è ancu di a storia è di u patrimoniu tangibile è immateriale di a pupulazione. Ogni annu, prumove u Premiu à a Ricerca Jesús Moncada dedicatu à sviluppà prughjetti di ricerca centrati nantu à u travagliu è a figura di Jesús Moncada o nantu à a storia di Mequinenza.
Gastronomia
mudificàMequinenza hà ancu una varietà di piatti tradiziunali, trà i quali pudemu menzionà i seguenti:
- Pote Barrejada: Piattu tipicu à basa di ceci, carne, patate, tagliatelle o risu appositamente preparatu per i minatori chì l'anu cunsumatu durante i ghjorni di travagliu postu chì hè un piattu essenzialmente energicu ideale per fà un travagliu à longu andà. A volte era cucinatu in i lucali di l'operazioni miniere.
- Olla d'oli: Piattu simile à a pignatta à barrejada ma chì sustituisce a verdura per a carne. Avanza si manghjava d'estate.
- Paellada: Piattu chì era manghjatu d'estate soprattuttu per cena è spessu preparatu qualchì ora prima di cunsumallu. Si compone di una frittura di verdure cotte à focu assai bassu.
- Cocas di San Blas è Santa Àgueda: Pasticceria artigianale tradiziunale à base d’oliu, farina è acqua chì hè fatta da e cummissione San Blas è Santa Àgueda durante e feste d’inguernu. I secreti di a preparazione di a ricetta sò ghjelosamente custoditi da ogni cumissione, venendu da una longa tradizione storica.
In listessu modu, pudete truvà prudutti lucali fatti in Mequinenza cum'è l' oliu d'oliva (ci vole à ramintà chì a pupulazione era cunnisciuta durante l'era musulmana cù u soprannomu "az-Zaytún" chì significaria terra d'olivi), meli (essendu storicamente apprezzati ciliegia, rosmarinu è timu) o birra artigianale .
A ciliegia Mequinenza hè particularmente apprezzata postu chì a zona offre un microclima chì permette di ottene e prime pruduzzione di ciliegie in campu apertu da tutta l'Europa, chì offre ciliegie cù qualità organolettiche eccezziunali sia in durezza, culore è dolcezza. E prime varietà sò destinate à u mercatu domesticu mentre chì e più tardi sò spurtate versu i mercati di l' Europa centrale è di u Nordu, l' Emirati o ancu l'Asia. In listessu modu, pudete truvà dinò varietà di pesca, nettarina, uva, paraguayana o platerina .
Gemellazione
mudificà- Bressuire (Francia)
Ligami esterni
mudificà- Cunsigliu Municipale di Mequinenza
- Musei di Mequinenza Archiviu 2020-12-17 at the Wayback Machine
Wikimedia Commons hà una media riguardanti Mequinenza. |