Mentha requienii
A menta minuta
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Lamiales
Famiglia Lamiaceae
Generu Mentha
Nome binuminale
Mentha requienii
Benth., 1833

A menta minuta (Mentha requienii) hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Lamiaceae.

Descrizzione mudificà

A menta minuta, ancu cunnisciuta sottu à u nome cumunu di menta corsa o menta di Requien, hè una piccula pianta erbacea appartinendu à a famiglia di e Lamiaceae. Si distingue da a so taglia ridutta, aghjunghjendu di regula un'altezza di sultantu 5 à 10 centimi. E so foglie sò chjuche, ovale è d'un verde vivu, sgaghjendu un profume frescu di menta caratteristicu.

Ripartizione mudificà

A menta minuta hè una spezia di menta originaria di Corsica, di Sardegna è di l'isula di Montecristu. S'hè naturalizata in altre parte di u mondu, in particulare à u Portugallu è in l'isule britanniche. A pianta hè cunsiderata cum'è invadente in u sudestu di i Stati Uniti.

'Ssa pianta affizziuneghja e terre umite è e zone adumbrate, tale e sponde di e vadine, e pratuline umite è i boschi.

Mentha requienii hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia mudificà

A menta corsa hè una pianta vivace chì si prupaga per u più per via di stuloni, furmendu cusì piccule culonie d'individui. Fiurisce di veranu è d'istate, pruducendu fiurarelli bianchi o rusulati ragruppati in gaspe cumpatte. 'Ssi fiori sò assai attrattivi per l'insetti inamacatori, tali l'ape è e farfalle.

Tassonumia mudificà

Mentha requienii hè stata discritta per a prima volta da u botanistu francese Animu Requien in u 1828. U so nome scentificu attuale, Mentha requienii, l'hè stata attribuitu in u so onore. 'Ssa pianta hè qualchì volta ancu designata sottu à u sinonimu Mentha microphylla. Cunvene di nutà ch'è certe fonte improdanu ancu u nome Mentha requieniana per designà 'ssa spezia.

Cunsirvazione mudificà

Benchì a menta minuta ùn sia micca cunsiderata cum'è una spezia minacciata, pò esse vulnerabile in certe rigione per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale. A digradazione di e zone umite è a cunvirsione di e terre per l'agricultura ponu caghjunà una diminuzione di a so pupulazione. Hè dunque impurtante di prisirvà l'ambienti apprupriati per assicurà a sopravvivenza di 'ssa pianta è mantene a so diversità genetica.

Riferimenti mudificà

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note mudificà

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti mudificà