U pedirossu
Mentha aquatica
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Lamiales
Famiglia Lamiaceae
Generu Mentha
Nome binuminale
Mentha aquatica
Carl Linnaeus, 1753

U pedirossu (Mentha aquatica) hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Lamiaceae.

Descrizzione mudificà

U pedirossu hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Lamiaceae. Si distingue da i so piccioli quadrangulari è e so casce opposte, ovale è dentate. I fiori di 'ssa pianta sò ragruppati in spighe terminali di culore rusulatu pallidu à viulinu. U pedirossu sgaghja un odore aggradevule è caratteristicu, richjamendu quellu di a menta impiverata.

Ripartizione mudificà

U pedirossu hè originaria di e rigione timperate di l'emisferu nordu, in particulare di l'Europa, di l'Asia è di l'America suprana. Omu a trova per u più in e zone umite, tale i paduli, i fiumicelli è i bordi di lavi. 'Ssa pianta hà una grande capacità d'adattamentu è pò ancu esse cultivata in i giardini è l'orti.

U pedirossu hè prisente è cumunu in Corsica.[1]

Biolugia mudificà

A menta acquatica hè una pianta vivace chì si sparghje per u più in via vegetativa, grazia à i so stuloni suttarranii. Pò ancu riproduce si per via di granelli, benchì 'ssu metudu sia menu frequente. 'Ssa pianta priferisce e terre umite è ricche di materia organica. Hè capace à adattà si à cundizione di luce varievule, ma priferisce di regula i lochi parzialmente adumbrati.

Tassonumia mudificà

U pedirossu appartene à u generu Mentha, chì cumprende numerose altre spezie di mente. Certi sinonimi imprudati per designà 'ssa pianta sò Mentha hirsuta, Mentha palustris è Mentha sylvestris.

Cunsirvazione mudificà

U pedirossu hè una pianta relativamente cumuna è ùn hè micca cunsideratu cum'è essendu in priculu d'estinzione. Eppuru, a distruzzione di u so ambiente naturale, per causa di l'urbanisazione è di a digradazione di e zone umite, pò custituisce una minaccia per a so sopravvivenza. Hè dunque impurtante di prisirvà 'ssi ecusistemi fragili cù u fine di garantisce a cunsirvazione di u pedirossu è d'altre spezie chì ne dipendenu.

Riferimenti mudificà

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note mudificà

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti mudificà