Lysimachia vulgaris
Lysimachia vulgaris
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Ericales
Famiglia Primulaceae
Generu Lysimachia
Nome binuminale
Lysimachia vulgaris
Carl Linnaeus, 1753

Lysimachia vulgaris hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Primulaceae.

Descrizzione mudificà

Lysimachia vulgaris hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Primulaceae. Si distingue da i so piccioli ritti, pudendu aghjunghje un'altezza da 1 à 1,5 metru. E so casce sò opposte, lanceulate è appena dentate annantu à i bordi. I fiori di Lysimachia vulgaris sò gialli, à forma di imbutu è ragruppati in gaspe terminale.

Ripartizione mudificà

Originaria d'Europa, Lysimachia vulgaris hè oghje sparta in numerose rigione di u mondu. Omu a trova in particulare in America suprana, in Asia è in Australia. 'Ssa pianta affizziuneghja particularmente e zone umite, tale i paduli, e sponde di i corsi d'acqua è e pratuline umite.

Lysimachia vulgaris hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia mudificà

Lysimachia vulgaris hè una pianta vivace chì si prupaga per u più da i so rizomi suttarranii. Fiurisce di regula da ghjunghju à sittembre, attirendu numerosi insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle. I granelli di Lysimachia vulgaris sò spergugliati da u ventu è l'acqua, favuriscendu cusì a so disseminazione in nuvelli ambienti.

Tassonumia mudificà

Lysimachia vulgaris hè u nome scentificu accittatu di 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Anagallis vulgaris, Lysimachia nemorum è Lysimachia vulgaris var. vulgaris.

Cunsirvazione mudificà

Benchì Lysimachia vulgaris ùn sia micca cunsiderata cum'è una spezia minacciata, pò qualchì volta diventà invadente in l'ecusistemi fragili. In certe rigione, pò fà cuncurrenza à e spezie indigene è disturbà l'equilibriu eculogicu. Hè dunque impurtante di surviglià a so prupagazione è di piglià misure apprupriate per privene a so espansione eccessiva.

Riferimenti mudificà

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note mudificà

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti mudificà