Anagallis minima
Anagallis minima
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Ericales
Famiglia Primulaceae
Generu Anagallis
Nome binuminale
Anagallis minima
Philip Miller, 1768

Anagallis minima hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Primulaceae.

Descrizzione mudificà

Anagallis minima hè una piccula pianta erbacea annuale appartinendu à a famiglia di e Primulaceae. Si distingue da a so taglia ridutta, aghjunghjendu di regula un'altezza da 5 à 15 centimi. I so piccioli sò smilzi è ramificati, purtendu piccule foglie opposte, ovale è d'un verde vivu. I fiori di l'Anagallis minima sò di culore rusulatu pallidu o turchinu o ancu viulinu, incù un centru giallu vivu. Sò ragruppati in gaspe terminale è si spannanu per u più mentre i mesi d'istate.

Ripartizione mudificà

L'Anagallis minima hè originaria d'Europa, induv'ella hè sparta in numerosi paesi, in particulare in Francia, in Spagna, in Italia è in Grande Brittagna. Hè ancu prisente in certe rigione d'Africa suprana è d'Asia occidentale. 'Ssa pianta priferisce l'ambienti umiti, tali e pratuline, i paduli è i bordi di corsi d'acqua. Pò ancu esse truvata in i giardini è i spazii urbani.

Anagallis minima hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia mudificà

L'Anagallis minima hè una pianta annuale, ciò chì significheghja ch'è ella cumpletta u so ciculu di vita in un annu solu. Si riproduce per u più per via di granelli, chì sò spergugliati da u ventu, l'animali o l'acqua. A germinazione di i granelli si produce di regula di veranu, quandu e cundizione sò favurevule. A pianta cresce prestu è fiurisce mentre l'istate, attirendu l'insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle. Dopu à l'impullinazione, i fiori si trasformanu in capsule cuntinendu numerosi picculi granelli.

Tassonumia mudificà

L'Anagallis minima appartene à u generu Anagallis, chì cumprende circa 20 spezie di piante erbacee. À u livellu tassunomicu, hè classificata in a famiglia di e Primulaceae, chì ragruppa piante à fiori per u più erbacee.

Cunsirvazione mudificà

L'Anagallis minima hè una pianta relativamente cumuna in a so area di ripartizione naturale. Eppuru, certe pupulazione ponu esse minacciate per causa di a distruzzione di u so ambiente da l'urbanisazione, l'agricultura intensiva o l'assiccamentu di e zone umite. Hè dunque impurtante di prisirvà l'ambienti apprupriati per 'ssa pianta è di promove a so cunsirvazione. E misure di prutezzione, tale a criazione di riserve naturale o a sensibilisazione di u publicu à a so impurtanza eculogica, ponu cuntribuisce à assicurà a sopravvivenza di l'Anagallis minima è di a so biodiversità assuciata.

Riferimenti mudificà

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note mudificà

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti mudificà