Linum trigynum
Linum trigynum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Malpighiales
Famiglia Linaceae
Generu Linum
Nome binuminale
Linum trigynum
Carl Linnaeus, 1753

Linum trigynum hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Linaceae.

Descrizzione

mudificà

Linum trigynum hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Linaceae. Si caratterizeghja da piccioli ritti, aghjunghjendu di regula un'altezza da 30 à 60 centimi. E casce sò lineare, strette è disposte di manera opposta longu à u picciolu. I fiori sò di culore turchinu o viulina, incù cinque petali disposti à forma di stella. I frutti sò capsule cuntinendu parechje granelli.

Ripartizione

mudificà

Linum trigynum hè originariu d'Europa, induv'ellu hè largamente spartu. Omu u trova per u più in e rigione mediterranie, ma pò ancu esse ossirvatu in altre parte di l'Europa, in particulare in Francia, in Spagna, in Italia è in Grecia.

Linum trigynum hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia

mudificà

Linum trigynum hè una pianta adatta à i climi caldi è secchi. Cresce di regula in ambienti aperti, tali e pratuline, i scarsali è i bordi di stradellu. 'Ssa spezia fiurisce per u più di veranu è d'istate, attirendu l'insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle. I granelli sò spergugliati da u ventu o da l'animali.

Tassonumia

mudificà

Linum trigynum hè ancu cunnisciutu sottu à u nome scentificu di Linum angustifolium. Esistenu dinù sinonimi tali Linum perenne è Linum tenuifolium. 'Ssi nomi sò usati per designà differente sottuspezie o varietà di a pianta.

Cunsirvazione

mudificà

Linum trigynum ùn hè micca cunsideratu cum'è una spezia minacciata. Hè relativamente cumunu in a so area di ripartizione è ùn face micca l'ogettu di misure di cunsirvazione specifiche. Eppuru, a distruzzione di u so ambiente naturale per causa di l'urbanisazione è di l'agricultura intensiva pò custituisce una minaccia per 'ssa pianta à longu andà. Hè dunque impurtante di prisirvà e zone induve Linum trigynum si trova cù u fine di garantisce a so sopravvivenza è a so perennità.

Riferimenti

mudificà
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

mudificà