Leptotes pirithous
Leptotes pirithous
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordini Lepidoptera
Famiglia Lycaenidae
Genaru Leptotes
Nomu binuminali
Leptotes pirithous
Carl Linnaeus, 1767Carl Linnaeus, 1758Jacob Hübner, 1824

Leptotes pirithous hè una spezia di sbarrabattula chì faci parti di a famiglia di i Lycaenidae.

Discrizzioni

mudificà

U Leptotes pirithous hè un sbarabattula di piccula taglia appartinendu à a famiglia di i Lycaenidae. Prisenta una largura di circa 25 à 30 millimitri. L'ali supiriori sò di culori turchinu chjaru incù un'urlatura nera è una fina linia bianca. L'ali infiriori sò di culori grisgiu incù i tacchi neri è una linia submarginali arancina. U corpu di 'ssu sbarabattula hè smilzu è lungarinu, di culori neru.

Ripartizioni

mudificà

U Leptotes pirithous hè largamenti spartu in Auropa, in Asia è in Africa subrana. Omu u trova ancu in certi righjoni d'America subrana. Priferi l'ambienti aparti tali i pratulini, i giardini è l'arici di furesti.

Leptotes pirithous hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia

mudificà

U Leptotes pirithous hè un sbarabattula diurna chì bula da maghju à sittembri. L'adulti si nutriscini di u nettaru di i fiora, in particulari di i pianti di a famiglia di i Fabaceae. I femini ponini i so ova annantu à i casci di i pianti ospiti, chì sò par u più liguminosi. I bruchi si sviloppani nutriscendu si casci di 'ssi pianti. Passani par parechji stadii di sviluppu prima di trasfurmà si in crisalidi. A durata tutali di u ciculu di vita di 'ssa sbarabattula hè di à l'incirca un mesi.

Tassunumia

mudificà

U Leptotes pirithous apparteni à u genaru Leptotes, chì cumprendi parechji altri spezii di sbarabattuli. Certi sinonimi scentifichi di 'ssa spezia sò Papilio pirithous è Lycaena pirithous.

Cunsirvazioni

mudificà

U Leptotes pirithous hè una spezia cumuna è largamenti sparta, ciò chì li cunfarisci un statutu di priaccupazioni minori in termini di cunsirvazioni. Eppuri, com'è l'altri sbarabattuli, pò essa affittatu da a distruzzioni di u so ambienti naturali divuta à l'urbanisazioni è à l'agricultura intinsiva. Hè dunqua impurtanti di prisirvà l'ambienti aparti è i pianti ospiti di 'ssa spezia pà assicurà a so sopravvivenza à longu andà.

Rifarimenti

mudificà
  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Farfalle diurne è Zygene di Corsica, Corti: Edizione di l'Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017
  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti

mudificà