Lathyrus ochrus
Lathyrus ochrus
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Fabales
Famiglia Fabaceae
Genaru Lathyrus
Nomu binuminali
Lathyrus ochrus
Augustin-Pyramus de Candolle, 1805

Lathyrus ochrus hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Fabaceae.

Discrizzioni

mudificà

Lathyrus ochrus hè una spezia di pianta arbacea appartinendu à a famiglia di i Fabaceae. Si caratterizeghja da piccioli arrampicanti pudendu aghjunghja sinu à 1,5 metru di lunghezza. I so casci sò cumposti da fuglioli uvali è misurani à l'incirca 5 à 10 centimi di longu. I fiora di Lathyrus ochrus sò di culori giaddu vivu è ragruppati in gaspi densi. Pussedini un prufumu aggradevuli è sò mori attrattivi par l'insetti inamacatori.

Ripartizioni

mudificà

Lathyrus ochrus hè urighjinariu di u righjonu mediterraniu, in particulari da u sudu di l'Auropa è di l'Africa subrana. Si pò truvà lu in ambienti varii tali i pratulini, l'arici di furesti è i zoni rucciosi. 'Ssa pianta hè ancu statu intradutta in altri righjoni di u mondu par via di a so biddezza urnamintali.

Lathyrus ochrus hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia

mudificà

Lathyrus ochrus hè una pianta vivaci chì si ripraduci par u più par via di graneddi. Fiurisci di regula da maghju à lugliu, pruducendu numarosi fiora chì attirani l'insetti inamacatori tali l'abbi è i sbarabattuli. I graneddi sò spargugliati da u ventu o da l'animali, ciò chì cuntribuisci à a prupagazioni di a spezia.

Tassunumia

mudificà

Lathyrus ochrus faci parti di u genaru Lathyrus, chì ragruppa numarosi spezii di pianti arrampicanti di a famiglia di i Fabaceae. Certi fonti poni ancu fà rifirimentu à 'ssa pianta sottu u nomu di Lathyrus ochroleucus.

Cunsirvazioni

mudificà

Lathyrus ochrus hè cunsidaratu com'è una spezia di priaccupazioni minori in termini di cunsirvazioni. Bench'è edda possi essa minacciata in certi righjoni par causa di a distruzzioni di u so ambienti naturali, ferma rilativamenti sparta è ùn hè micca cunsidarata com'è essendu in priculu criticu. Eppuri, hè impurtanti di surviglià l'evuluzioni di a so pupulazioni è di pruteghja i zoni ind'edda si trova cù u fini di prisirvà a so diversità genetica è u so rollu in l'ecusistemi lucali.

Rifarimenti

mudificà
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

mudificà