U sbrigliu ochjigrisgiu
Lamna nasus
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Chondrichthyes
Imbrancamentu Acanthopterygii
Classa Percomorphaceae
Ordine Lamniformes
Famiglia Lamnidae
Generu Lamna
Nome binuminale
Lamna nasus
Carl Linnaeus, 1758

U sbrigliu ochjigrisgiu (Lamna nasus) hè una spezia di cagnacciu chì face parte di a famiglia di i Lamnidae.

Descrizzione

mudificà

U sbrigliu ochjigrisgiu hè cunnuscitoghju per via di a so forma affusulata, u so culore turchinu grisgicciu è a so grande taglia pudendu aghjunghje sinu à 4 metri di longu.

Ripartizione

mudificà

U sbrigliu ochjigrisgiu hè prisente in acque marine di l'acque timperate è frete di l'oceani Atlanticu, Pacificu è Indianu, è ancu in u mare Terraniu. Omu u trova in particulare à a larga di e coste di l'Europa, di l'America Norda è di l'Africa suttana.

U sbrigliu ochjigrisgiu hè prisente in acque marine di Corsica.[1]

Biolugia

mudificà

U sbrigliu ochjigrisgiu' hè un predatore trimendu chì si nutrisce per u più di pesci, di totani è di picculi mammiferi marini. Hè capace à nutà à velucità impressiunante grazia à a so musculatura putente è a so forma idrodinamica. 'Ssu cagnacciu hè viviparu, ciò chì significheghja ch'è e femine danu nascita à chjuchi dighjà furmati.

Tassonumia

mudificà

U sbrigliu ochjigrisgiu hè qualchì volta designatu sottu à u nome scentificu d'Isurus nasus. Sinonimi menu currenti inchjudenu Isuropsis dekayi è Carcharias nasus.

Cunsirvazione

mudificà

U sbrigliu ochjigrisgiu hè classificatu cum'è una spezia vulnerabile da L'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). A so pupulazione hè in calata per causa di a pesca eccessiva è di a distruzzione di u so ambiente. E misure di cunsirvazione sò messe in ballu in certi lochi per pruteghje 'ssa spezia.

Riferimenti

mudificà
  • Rughjeru Miniconi, Parlata aghjaccina cittatina è paisana, Ed. A Barcella, 2017.
  1. Miniconi (2017).

Altri prugetti

mudificà