Hippocampus guttulatus

U cavallu di mare pichjulatu
Hippocampus guttulatus
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Actinopteri
Imbrancamentu Acanthopterygii
Classa Percomorphaceae
Ordine Syngnathiformes
Famiglia Syngnathidae
Generu Hippocampus
Nome binuminale
Hippocampus guttulatus
Georges Cuvier, 1829

U cavallu di mare pichjulatu (Hippocampus guttulatus) hè una spezia d'animali di a fauna marina chì faci partita di u genaru di l'Hippocampus.

Descrizzione

mudificà

U cavallu di mare pichjulatu si distingue per via di a so forma caratteristica à forma di cavallu è a so capacità à camuffà si in u so ambiente marinu.

U cavallu di mare pichjulatu prisenta un corpu lungarinu è smilzu. U so culore varieghja da giallu pallidu à brunu scuru, incù tacche bughje annantu à u corpu sanu. Pò misurà insin'à 15 centimi di longu.

Ripartizione

mudificà

Omu trova u cavallu di mare pichjulatu in l'acque custiere di u mare Atlanticu orientale, di a Nurvegia à a Mauritania, è ancu in u Mediterraniu. Priferisce e zone rucciose o rinose, induv'ellu pò piattà si frà l'alghe è i curalli.

U cavallu di mare pichjulatu hè prisente in acque marine di Corsica.[1]

Biolugia

mudificà

U cavallu di mare pichjulatu hè un animale marinu territuriale chì si ciba per u più di picculi crustacei è di larve di pesci. Si riproduce di manera singula, i masci purtendu l'ovi in una stacca incubatrice situata annantu à u so corpu sinu à a sbucciata.

Tassonumia

mudificà

Hippocampus guttulatus hè dinù cunnisciutu sottu à u nome scentificu di Hippocampus hippocampus.

Cunsirvazione

mudificà

U cavallu di mare pichjulatu hè minacciatu da a perdita di u so ambiente naturale, a polluzione di l'acque è a pesca eccessiva. Hè prutettu da a Cunvinzione annantu à u cummerciu internaziunale di e spezie di fauna è di flora selvatiche minacciate d'estinzione (CITES) è misure di cunsirvazione sò messe in ballu per prisirvà a so pupulazione.

Riferimenti

mudificà
  • Rughjeru Miniconi, Parlata aghjaccina cittatina è paisana, Ed. A Barcella, 2017.
  1. Miniconi (2017).

Altri prugetti

mudificà