Hieraaetus pennatus

spezia di acellu
L'acula minore
Hieraaetus pennatus
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Accipitriformes
Famiglia Accipitridae
Generu Hieraaetus
Nome binuminale
Hieraaetus pennatus
Johann Friedrich Gmelin, 1788Louis Pierre Vieillot, 1822

L' acula minore (Hieraaetus pennatus) hè una spezia di acellu chì face parte di a famiglia di l'Accipitridae.

Descrizzione mudificà

L'acula minore hè un rapace diurnu di taglia media appartinendu à a famiglia di l'Accipitridae. Prisenta un piumaghju brunu scuru annantu à u sopra, cuntrastendu incù e parte inferiore più chjare è e zampe munite di piume. E so ale larghe è attundate li cunferiscenu una largura pudendu aghjunghje 1,2 metru, mentre ch'è a so coda longa è quatrata aghjunghja à a so eleganza. A testa hè chjuca è superata da un bizzicu putente à l'uncini spinosi. Un dimorfismu sissuale suttile hè osservevule, e femine essendu appena di più grande è più greve ch'è i masci.

Ripartizione mudificà

L'acula minore pussede una vasta area di ripartizione chì si stinde da a Paleartica occidentale è meridiunale insin'à l'Africa subsahariana è à u sudu di l'Asia. Hè migratore, nichjendu in Europa è in Asia timperate po migrendu ver'di i tropichi africanu è asiaticu per l'inguernu. Una piccula pupulazione isulata risede in pirmanenza in Africa di u Mezupunente.

L'acula minore hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia mudificà

L'acula minore hè un cacciadore opportunistu cibendu si per u più di picculi mammiferi cum'è i ruditori, i cunigliuli è e levre. Cattura dinù acelli, rettili è anfibii. A so tecnica di caccia cunsiste à spessu à arià sopra à e zone sgaghjate po à piumbà annantu à a so preda. Nidificheghja in l'arburi o annantu à e scugliere, custruiscendu un grande nidu di rami tapizzatu di casce è di virdura. A femina dipone di regula dui ovi è cova sola mentre circa 35 ghjorni. I dui parenti participeghjanu dopu à l'educazione di i ghjovani chì si ni bulani dopu à l'incirca 50 ghjorni.

Tassonumia mudificà

L'acula minore hè stata discrittu per a prima volta da Johann Friedrich Gmelin in 1788 sottu à u nome scentificu Falco pennatus. Hè stata più dopu classificatu in u generu Hieraaetus, po pocu fà uni pochi di autori l'anu turnatu à classificà in u generu Aquila, à latu à altre spezie d'acule.

UN sinonimu di Hieraaetus pennatus hè : Aquila pennata

Cunsirvazione mudificà

L'acula minore hè classificata cum'è di cuncernu da l'Unione Internaziunale per a Cunsirvazione di a Natura (UICN). A so pupulazione glubale hè in calata, per u più per causa di a distruzzione di u so ambiente, di a frammintazione di e fureste è di l'usu di pesticidii. L'inticci incù e linie elettriche è a persecuzione diretta custituiscenu d'altre minacce. Sforzi di cunsirvazione sò in corsu per pruteghje l'acula minore è u so ambiente, in particulare a criazione di zone prutette è a sensibilisazione di u publicu.

Riferimenti mudificà

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • Jean-Claude Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Note mudificà

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti mudificà