Gonepteryx cleopatra
Gonepteryx cleopatra
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordini Lepidoptera
Famiglia Pieridae
Genaru Gonepteryx
Nomu binuminali
Gonepteryx cleopatra
Carl Linnaeus, 1767, 1761Carl Linnaeus, 1758

Gonepteryx cleopatra hè una spezia di sbarrabattula chì faci parti di a famiglia di i Pieridae.

Discrizzioni

mudificà

Gonepteryx cleopatra hè un sbarabattula di a famiglia di i Pieridae. Si distingui par via di a so taglia media, incù una largura di circa 5 à 6 centimi. I masci è i femini prisentani diffarenzi di culurazioni. I masci t'ani l'ali giaddi vivi incù i tacchi neri annantu à i bordi, mentri chì i femini t'ani l'ali più pallidi incù i tacchi più discreti.

Ripartizioni

mudificà

Gonepteryx cleopatra hè par u più prisenti in u sudu di l'Auropa, in particulari in Francia, in iSpagna, in Italia è in Grecia. A parsona pò ancu truvà lu in certi righjoni d'Africa subrana è Mediu Urienti. Prifirisci l'ambienti aparti tali i pratulini, i giardini è l'arici di furesti.

Gonepteryx cleopatra hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia

mudificà

U ciculu di vita di u Gonepteryx cleopatra principia da l'uvata annantu à i casci di i pianti ospiti, chì sò par u più arbusti appartinendu à a famiglia di i Rhamnaceae. I bruchi si cibani di i fogli di 'ssi pianti insin'à ciò ch'eddi aghjunghjini u so stadiu di crisalidi. A crisalidi hè di culori verdi è si fondi parfittamenti incù l'ambienti, ciò chì offri una eccellenti prutizzioni contru à i pridatori.

L'adulti si cibani par u più di u nettaru di i fiora, in particulari di i fiora di buddleia, di trifogliulu è di cardu. Sò attivi mentri i mesa d'istati è poni essa ussirvati in traccia di bulà prestu è in modu graziosu in cerca di cibu.

Tassunumia

mudificà

U Gonepteryx cleopatra apparteni à u genaru Gonepteryx, chì cumprendi dinò altri spezii di sbarabattuli. Certi sinonimi apradati pà disignà 'ssa spezia sò Gonepteryx rhamni cleopatra è Gonepteryx cleopatra rhamni.

Cunsirvazioni

mudificà

Gonepteryx cleopatra hè cunsidaratu com'è una spezia di sbarabattula rilativamenti cumuna è ùn hè micca attualmenti minacciatu. Eppuri, com'è altri sbarabattuli, pò essa affittatu da a distruzzioni di u so ambienti naturali divuta à l'urbanisazioni è à l'agricultura intinsiva. Hè dunqua impurtanti di prisirvà i zoni naturali induva 'ssa spezia si trova cù u fini di garantiscia a so sopravvivenza à longu andà.

Rifarimenti

mudificà
  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Farfalle diurne è Zygene di Corsica, Corti: Edizione di l'Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017
  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti

mudificà