Fringilla montifringilla

U fringhellu culibiancu
Fringilla montifringilla
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Passeriformes
Famiglia Fringillidae
Generu Fringilla
Nome binuminale
Fringilla montifringilla
Carl Linnaeus, 1758

U fringhellu culibiancu (Fringilla montifringilla) hè una spezia di acellu chì face parte di a famiglia di i Fringillidae.

Descrizzione mudificà

U fringhellu culibiancu hè un acellu di a famiglia di i Fringillidae. Misura à l'incirca 15 centimi di lunghezza è pesa trà 20 è 25 grammi. U so piumaghju hè per u più brunu incù machje bianche annantu à l'ale è una coda nera. I masci si distinguenu per via di a so testa nera è u so senu rossu vivu, mentre ch'è e femine anu una testa bruna è un senu più pallidu.

Ripartizione mudificà

U fringhellu culibiancu hè una spezia migratrice chì si riproduce in e rigione nurdinche di l'Eurasia, in particulare in Scandinavia, in Russia è in Siberia. Mentre l'inguernu, migra ver'di u sudu di l'Europa, induv'ellu pò esse ossirvatu in e fureste di coniferi è e zone buscose.

U fringhellu culibiancu hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia mudificà

U fringhellu culibiancu si nutrisce per u più di granelli, di bucci è d'insetti. Custruisce u so nidu in l'arburi, di regula à un'altezza da 2 à 5 metri di a terra. A femina dipone di regula trà 4 è 6 ovi, ch'ella cova mentre circa 12 à 14 ghjorni. I ghjovani chettanu u nidu dopu à à l'incirca 14 à 16 ghjorni è diventanu indipindenti pocu dopu.

Tassonumia mudificà

Fringilla montifringilla dinù cunnisciutu sottu à i sinonimi seguenti : Fringilla montifringilla montifringilla, Fringilla montifringilla baicalensis, Fringilla montifringilla polaris è Fringilla montifringilla rostrata.

Cunsirvazione mudificà

U fringhellu culibiancu hè cunsideratu cum'è una spezia di preoccupazione minore sient'è l'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). Benchì a so pupulazione sia stabile, certe minacce pesanu annantu à 'ssa spezia, in particulare a distruzzione di u so ambiente naturale duvuta à u sfruttamentu furestieru è à l'urbanisazione criscente. A prutezzione di e zone buscose è a sensibilisazione à l'impurtanza di a cunsirvazione di 'ssa spezia sò essenziale per assicurà a so sopravvivenza à longu andà.

Riferimenti mudificà

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • J.-C. Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Note mudificà

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti mudificà