Fraxinus excelsior

(Reindirizzamentu da Frassu cumunu)
Fraxinus excelsior
Fraxinus excelsior
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Lamiales
Famiglia Oleaceae
Generu Fraxinus
Nome binuminale
Fraxinus excelsior
Carl Linnaeus, 1753

U frassu cumunu (Fraxinus excelsior) hè una spezia d'arburu chì face parte di a famiglia dil'Oleaceae.

Descrizzione

mudificà

U Fraxinus excelsior, cumunamente chjamatu frassu cumunu, hè un arburu scasciante appartinendu à a famiglia di l'Oleaceae. Pò aghjunghje un'altezza da 30 à 40 metri, incù un fustu drittu è una curona larga è attundulata. E casce sò cumposte è opposte, misurendu da 20 à 30 centimi di lunghezza, incù da 9 à 15 fogliole ovale è dentate. I fiori, di culore verde, appariscenu di veranu nanzu à l'apparizione di e foglie. I frutti sò samare, chì sò i granelli alati permittendu a so dispersione da u ventu.

Ripartizione

mudificà

U frassu cumunu hè originariu d'Europa, induv'ellu hè largamente spartu. Omu u trova per u più in e rigione timperate, da u sudu di a Scandinavia insin'à u nordu di a Spagna è di l'Italia. Hè ancu prisente in certe parte di l'Asia occidentale. U frassu cumunu priferisce e terre umiti è ricchi di nutrimenti, è hè à spessu truvatu u longu di e vadine, in e fureste è e zone umite.

Fraxinus excelsior hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia

mudificà

U frassu cumunu hè una spezia à crescita rapida, capace à produce quantità impurtante di granelli. Hè impullinatu da u ventu, ciò chì spiega a prisenza di fiori discreti. E samare, chì sò i frutti di u frassu cumunu, sò spergugliati da u ventu annantu à longhe distanze. I granelli ponu firmà campii mentre parechji anni prima di germinà. U frassu cumunu hè ancu capace à riproduce si in via vegetativa, grazia à a furmazione di cacciature à parte si da e so radiche.

Tassonumia

mudificà

U nome scentificu di u frassu cumunu hè Fraxinus excelsior. Hà ancu statu cunnisciutu sottu à altre nomi scentifiche, tali Fraxinus oxyphylla è Fraxinus sambucifolia.

Cunsirvazione

mudificà

U frassu cumunu hè una spezia chì hè stata largamente imprudata in l'industria di u legnu per causa di a so resistenza è di a so flessibilità. Eppuru, sti pochi anni, hè stata cunfruntatu à una minaccia magiore : Chalara fraxinea, una malatia fungica caghjunata da u fungu Hymenoscyphus fraxineus. 'Ssa malatia hà caghjunatu a morte di numerosi frassi in l'Europa sana. Misure di cunsirvazione sò attualmente messe in piazza per tentà di prisirvà 'ssa spezia emblematica di e fureste europee.

Riferimenti

mudificà
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

mudificà