Fallopia dumetorum
Fallopia dumetorum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Caryophyllales
Famiglia Polygonaceae
Genaru Fallopia
Nomu binuminali
Fallopia dumetorum
(L.) Holub

Fallopia dumetorum hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Polygonaceae.

Discrizzioni mudificà

Fallopia dumetorum hè una pianta vivaci appartinendu à a famiglia di i Polygonaceae. Si caratterizeghja da i piccioli arrampicanti pudendu aghjunghja insin'à 3 metri di lunghezza. I casci sò alterni, à forma di cori, è misurani à l'incirca 10 cm di longu. I fiora, di culori biancu o rusulinu pallidu, sò ragruppati in gaspi densi è appariscini da ghjugnu à sittembri. I frutti sò achenii triangulari di culori brunu scuru.

Ripartizioni mudificà

Fallopia dumetorum hè urighjinaria d'Auropa è d'Asia uccidentali. Hè prisenti in numarosi paesi auropei, tali a Francia, l'Alimagna, u Regnu Unitu è l'Italia. Omu a trova ancu in Asia, in particulari in China è à u Giapponu. 'Ssa pianta hè stata intradutta in altri righjoni di u mondu, in particulari in America subrana, ind'edda hè cunsidarata com'è una spezia invadenti.

Fallopia dumetorum hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia mudificà

Fallopia dumetorum hè una pianta vivaci chì si prupaga par u più par via di i so rizomi suttarranii. Pò ancu ripraducia si par via di graneddi, chì sò spargugliati da u ventu o da l'animali. 'Ssa spezia hà una crescita rapita è pò furmà culonii densi, affuchendu cusì l'altri pianti indigeni. Prifirisci l'ambienti umiti, tali l'arici di furesti, i spondi di corsi d'acqua è i pratulini umiti.

Tassunumia mudificà

Fallopia dumetorum hè ancu cunnisciuta sottu à altri noma scentifichi, tali Polygonum dumetorum è Reynoutria dumetorum. 'Ssi sinonimi sò apradati in certi classifichi tassunomichi, bench'è u nomu Fallopia dumetorum sii attualmenti prifiritu.

Cunsirvazioni mudificà

Par via di a so capacità à diffonda si prestu è à furmà culonii densi, Fallopia dumetorum hè cunsidarata com'è una spezia invadenti in numarosi righjoni di u mondu. Pò caghjunà danni eculogichi spudistendu i pianti indigeni è mudifichendu l'ecusistemi. In certi paesi, i misuri di gistioni sò missi in campu pà cuntrullà a so prupagazioni, tali l'usu d'arbicidii o a sradichera manuali di i piantini. A sinsibilisazioni di u publicu à 'ssa spezia invadenti hè ancu impurtanti pà privena a so prupagazioni è pruteghja l'ecusistemi lucali.

Rifarimenti mudificà

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti mudificà

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti mudificà