Euphorbia prostrata
Euphorbia prostrata
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Malpighiales
Famiglia Euphorbiaceae
Generu Euphorbia
Nome binuminale
Euphorbia prostrata
William Aiton, 1789

Euphorbia prostrata hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di l'Euphorbiaceae.

Descrizzione mudificà

Euphorbia prostrata hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di l'Euphorbiaceae. Si caratterizeghja da un picciolu pasciulante è foglie opposte, di forma ovale è di culore verde viva. I fiori sò chjuchi è ragruppati in infiuriscenze terminale di culore giallu verdicciu. 'Ssa spezia misura di regula trà 10 è 30 centimi d'altura.

Ripartizione mudificà

Euphorbia prostrata hè originaria di e rigione mediterranie, in particulare di l'Europa di u Sudu è di l'Africa suprana. Omu a trova ancu in certe rigione d'Asia è d'America suprana. Priferisce e terre belle assiccate è assuliate, tali e pratuline, e dune di rena è i bordi di stradelli.

Euphorbia prostrata hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia mudificà

Euphorbia prostrata hè una pianta adatta à cundizione ambientale difficile. Pussede radiche pocu prufonde chì li permettenu di resiste à a sicchina. Di più, produce un suchju lattosu chì cuntene cumposti tossichi, ciò chì a pruteghje da l'animali erbivori. A riproduzione di 'ssa spezia si face per u più per via di granelli, chì sò spergugliati da u ventu.

Tassonumia mudificà

Euphorbia prostrata hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Euphorbia humifusa, Euphorbia supina è Euphorbia prostrata var. humifusa. 'Ssi nomi sò stati imprudati in u passatu per designà variazione di 'ssa pianta, ma sò avale cunsiderati cum'è sinonimi.

Cunsirvazione mudificà

Euphorbia prostrata ùn hè micca cunsiderata cum'è una spezia minacciata. Hè largamente sparta in a so area di ripartizione è hè capace à culunizà nuvelli ambienti. Eppuru, certe pupulazione ponu esse affittate da a distruzzione di u so ambiente naturale duvuta à l'urbanisazione è à l'agricultura intensiva. Hè dunque impurtante di prisirvà e zone induve 'ssa pianta si trova cù u fine di garantisce a so sopravvivenza à longu andà.

Riferimenti mudificà

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note mudificà

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti mudificà