Euphorbia platyphyllos

Euphorbia platyphyllos
Euphorbia platyphyllos
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Malpighiales
Famiglia Euphorbiaceae
Generu Euphorbia
Nome binuminale
Euphorbia platyphyllos
Carl Linnaeus, 1753

Euphorbia platyphyllos hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di l'Euphorbiaceae.

Descrizzione mudificà

Euphorbia platyphyllos hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di l'Euphorbiaceae. Si distingue da i so piccioli ritti è ramificati, pudendu aghjunghje un'altezza da 50 à 100 centimi. E casce di 'ssa spezia sò larghei è ovalei, misurendu circa 5 à 10 centimi di longu. Sò d'un verde vivu è disposte di manera opposta à u longu di i piccioli. I fiori, di piccula taglia, sò ragruppati in infiuriscenze terminale è sò di culore giallu verdicciu. I frutti sò capsule trilobate cuntinendu i granelli.

Ripartizione mudificà

Euphorbia platyphyllos hè originaria d'Europa, induv'ella hè prisente in numerosi paesi tali a Francia, l'Alimagna, a Spagna, l'Italia è a Grecia. Omu a trova ancu in certe rigione d'Asia occidentale. 'Ssa pianta affizziuneghja particularmente e terre calcarie è e pratuline secche. Pò ancu esse ossirvata in l'arici di fureste è e ricce.

Euphorbia platyphyllos hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia mudificà

Euphorbia platyphyllos hè una pianta vivace chì si riproduce per u più per via di granelli. A fiuritura hà locu da maghju à lugliu, periodu mentre u quale i fiori attiranu l'insetti impullinatori tali l'ape è e farfalle. I granelli sò dopu dissiminati da u ventu o da l'animali. 'Ssa spezia hè adattata à e cundizione di sicchina è pò sopravvive in ambienti aridi.

Tassonumia mudificà

Euphorbia platyphyllos hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Euphorbia platyphylla, Euphorbia platyphylla subsp. platyphylla, Euphorbia platyphylla subsp. major è Euphorbia platyphylla subsp. pseudoplatyphylla.

Cunsirvazione mudificà

Euphorbia platyphyllos hè una spezia relativamente sparta è ùn hè micca cunsiderata cum'è essendu in priculu d'estinzione. Eppuru, certe pupulazione ponu esse minacciate per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale, in particulare per causa di l'urbanisazione è di l'agricultura intensiva. Hè dunque impurtante di prisirvà e pratuline secche è l'arici di fureste induve 'ssa pianta si sviloppa, cù u fine di garantisce a so sopravvivenza à longu andà.

Riferimenti mudificà

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note mudificà

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti mudificà