Dittrichia graveolens

Dittrichia graveolens
Dittrichia graveolens
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Asterales
Famiglia Asteraceae
Generu Dittrichia
Nome binuminale
Dittrichia graveolens
Augustin-Pyramus de Candolle, 1821

Dittrichia graveolens hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di l'Asteraceae.

Descrizzione mudificà

Dittrichia graveolens hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di l'Asteraceae. Si distingue per via di a so taglia media, aghjunghjendu di regula trà 30 è 100 centimi d'altura. I so piccioli sò ritti, ramificati è cuperti à peli ghjandulosi. E casce sò opposte, lanceulate è sgaghjanu un odore forte è sgradevule quand'elle sò cicciate. I fiori gialli, ragruppate in capulini, sò disposti in corimbi terminali.

Ripartizione mudificà

Dittrichia graveolens hè originaria di u bacinu mediterraniu, induv'ella hè largamente sparta. Omu a trova per u più in e rigione custiere è e zone aride, ma pò ancu adattà si à ambienti più umiti. 'Ssa pianta hè stata introdutta in altre rigione di u mondu, in particulare in America suprana è in Australia, induv'ella hè cunsiderata cum'è una spezia invadente.

Dittrichia graveolens hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia mudificà

Dittrichia graveolens hè una pianta resistente è capace à adattà si. Priferisce e terre belle assiccate è assuliate, ma pò ancu cresce in cundizione più difficile. Hè capace à tullerà timperature alte è una debule dispunibilità d'acqua. 'Ssa spezia si riproduce per u più per via di granelli, chì sò spergugliati da u ventu. Pò ancu prupagà si per via di calature, ciò chì cuntribuisce à a so capacità à culunizà nuvelli ambienti.

Tassonumia mudificà

Dittrichia graveolens hè stata discritta per a prima volta da u botanistu francese Augustin Pyrame de Candolle in u 1838. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Inula graveolens, Dittrichia viscosa è Inula viscosa.

Cunsirvazione mudificà

Dittrichia graveolens hè cunsiderata cum'è una spezia invadente in certe rigione induv'ella hè stata introdutta. A so crescita rapida è a so capacità à culunizà di vaste zone ponu caghjunà una cumpetizione incù e spezie indigene, ciò chì pò avè un impattu negativu annantu à a biodiversità lucale. In 'sse rigione, misure di gistione sò à spessu messe in ballu per cuntrullà a so prupagazione. Eppuru, in u so ambiente naturale, 'ssa pianta ghjoca un rollu eculogicu impurtante furnendu di u cibu è un aggrottu à numerosi insetti è altri animali.

Riferimenti mudificà

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note mudificà

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti mudificà