Discriminazione linguistica

A discriminazione linguistica hè u trattamentu inghjustu di un individuu basendu si solu annantu à l'usu di a so lingua.[1] 'Ssu usu di u linguaghju pò inchjude a lingua materna di l'individuu o altre caratteristiche di u discorsu di a persona, cum'è un accentu, a taglia di u vucabulariu, a mudalità è a sintassi. Quessa pò dinù implicà a capacità o l'incapacità di una persona à imprudà una lingua inveci di un'antra. Per indettu, quellu chì parla occitanu in Francia pò esse trattatu differentemente di quellu chì parla francese. Basatu annantu à una differenza in l'utilisazione di a lingua, una persona pò automaticamente furmà i ghjudicamenti annantu à a ricchezza di un'antra persona, l'educazione, u statutu suciale, u caratteru o altri tratti. 'Ssi ghjudicamenti percipiti ponu tandu cunduce à u trattamentu sfavurevule di un individuu riguardu à l'altri.

Illustrazione: discriminazione linguistica riguardu à a lingua ucraina

Preghjudicamenti linguistichi è gruppi minuritarii mudificà

Benchì, teuricamente, ogni persona possi esse vittima di discriminazione linguistica indipendemente di u so statutu suciale è etnicu, e minuranze suciale oppressi è marginalizati sò à spessu i so bersaghji e più cumuni, per via di u fattu chì e varietà di discorsi chì sò assuciati incù tali gruppi sò à spessu stimmatizati.

Note mudificà

  1. 'Ss'articulu pruvene in parte da l'articulu currispundente di a wikipedia in inglese.

Bibliugrafia mudificà

  • (in inglesu) Skutnabb-Kangas è al. (ed.) (1995), Linguistic human rights: overcoming linguistic discrimination, Walter de Gruyter
  • (in francesu) Philippe Blanchet (2016), Discriminazione : cumbatte a glottufobia, Ed. Textuel

Riferimenti mudificà

Da vede dinù mudificà