Dianthus armeria
Dianthus armeria
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Caryophyllales
Famiglia Caryophyllaceae
Genaru Dianthus
Nomu binuminali
Dianthus armeria
Carl Linnaeus, 1753

Dianthus armeria hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Caryophyllaceae.

Discrizzioni

mudificà

Dianthus armeria hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di i Caryophyllaceae. 'Ssa spezia si distingui par via di i so piccioli ritti, aghjunghjendu di regula un'altezza da 30 à 60 centimi. I casci liniari, upposti è sessili, sò d'un verdi vivu è misurani à l'incirca 2 à 5 centimi di longu. I fiora, sulitarii o aggruppati in cymes, sò di culori rusulinu vivu incù pitali dintati. Sgaghjani un prufumu aggradevuli è sò à spessu visitati da l'insetti inamacatori.

Ripartizioni

mudificà

Dianthus armeria hè urighjinariu d'Auropa, ind'eddu hè largamenti spartu. Omu u trova par u più in i pratulini, i landi, i prata asciutti è i penditi rucciosi. 'Ssa spezia hè ancu prisenti in certi righjoni d'Asia uccidentali è d'Africa subrana. Hè stata intradutta in altri parti di u mondu par causa di a so pupularità in quant'è pianta urnamintali.

Dianthus armeria hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia

mudificà

Dianthus armeria hè una pianta vivaci à ciculu di vita cortu. Fiurisci di regula da maghju à lugliu, pruducendu fiora abundanti chì attirani l'insetti inamacatori. A ripruduzioni si faci par u più in impullinazioni cruciata, bench'è l'autuimpullinazioni possi ancu occorra. I graneddi sò spargugliati da u ventu o l'animali, favuriscendu cusì a culunisazioni di nuveddi ambienti.

Tassunumia

mudificà

Dianthus armeria hè ancu cunnisciutu sottu à altri noma scentifichi, tali Dianthus collinus è Dianthus collinoides. 'Ssi sinonimi sò apradati pà disignà variazioni di 'ssa spezia, ma sò di regula cunsidarati com'è sottuspezii o formi giugrafichi distinti.

Cunsirvazioni

mudificà

Dianthus armeria hè cunsidaratu com'è una spezia à priaccupazioni minori siont'è l'Unioni internaziunali par a cunsirvazioni di a natura (UICN). Bench'eddu possi essa minacciatu lucalamenti par causa di a distruzzioni di u so ambienti naturali, 'ssa pianta hè dinò largamenti sparta è ùn faci micca l'ughjettu di misuri di cunsirvazioni spicifichi. Eppuri, hè impurtanti di prisirvà i pratulini è i landi induva 'ssa spezia si trova, cù u fini di mantena a so diversità genetica è di prisirvà u so rollu eculogicu in quant'è surghjenti di cibu par l'insetti inamacatori.

Rifarimenti

mudificà
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

mudificà