A carpa cumuna
Cyprinus carpio
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Actinopteri
Imbrancamentu Acanthopterygii
Classa Percomorphaceae
Ordine Cypriniformes
Famiglia Cyprinidae
Generu Cyprinus
Nome binuminale
Cyprinus carpio
Carl Linnaeus, 1758

A carpa cumuna (Cyprinus carpio) hè una spezia di pesciu chì face parte di a famiglia di i Cyprinidae.

Descrizzione

mudificà

Cyprinus carpio, più cumunamente chjamatu a carpa cumuna, si caratterizeghja da un corpu lungarinu è cilindricu, cupertu à scaglie di culore duratu à brunu. A so nutaghjola dursale hè longa è a so nutaghjola cudale hè prufundamente furcata. L'individui adulti ponu aghjunghje una taglia andendu sinu à un metru di longu è pisà sinu à 25 chilugrammi.

Ripartizione

mudificà

Originaria D'Asia, a carpa cumuna hè stata introdutta in numerosi rigione di u mondu per l'acquacultura è a persica spurtiva. Omu a ritrova oghje in l'acque dolce di l'Europa, di l'America suprana, di l'Australia è di l'Africa suttana.

A carpa cumuna hè prisente in acque dolce di Corsica.[1]

Biolugia

mudificà

A carpa cumuna hè un pesciu onnivoru cibendu si per u più di piante acquatiche, d'insetti è di picculi crustacei. Si riproduce di veranu, dipunendu i migliaie d'ovi in zone pocu prufonde. I ghjovani si sviloppanu prestu è aghjunghjenu a maturità sissuale in une poche di anni.

Tassonumia

mudificà

Esistenu numerose sottuspezie è varietà di carpa cumuna, tale a carpa koï, allivata per i so culori vivi è i so mutivi unichi.

Cunsirvazione

mudificà

Benchì a carpa cumuna sia largamente sparta è cunsiderata cum'è una spezia invadente in certe rigione, hè dinù minacciata da a polluzione di l'acqua, a perdita d'ambiente è a pesca eccessiva. E misure di cunsirvazione sò messe in ballu in certi lochi per pruteghje e pupulazione selvatiche di carpe cumune è prisirvà a so diversità genetica.

Riferimenti

mudificà
  • Rughjeru Miniconi, Parlata aghjaccina cittatina è paisana, Ed. A Barcella, 2017.
  1. Miniconi (2017).

Altri prugetti

mudificà