In astronomia muderna, una custellazione hè una zona di celu definita à u nivellu internaziunale. Storicamente, a parola definisce une forma custituita da stelle vicine (in apparenza).

Definizione mudificà

In l’usu populare, una custellazione hè une gruppu d’oghjetti celesti, aspessu stelle, chi costituiscenu una forma in lu celu. Oghje, l’astronomi usanu sempre a parola ma piuttostu pà definisce « pezzi » di celu, micca forme umane ò animale. Una forma stellare chi ùn hè micca classificata cum’è custellazione hè chjamata asterismu.

In 1922, Henry Norris Russell aiutò à divide a volta celeste in 88 custellazione ufficiale. Ste custellazione portanu u nome di e sò antiche greco-romane.

In 1930, e limite di l'88 custellazione ufficiale sò state fissate dà Eugène Delporte, basandusi nantu à i travaghji di Benjamin Gould in 1875.

Vicinanza mudificà

Guasgi sempre, e stelle di una custellazione ùn hanu legame astrofisicu. Parenu vicine viste da a Terra ma sò in realtà alluntanate da anni-luce. Ci sò qualche eccezioni, cum’è l’Orsa Maiò custituita da stelle assai vicine.