U Crodinu hè un aperitivu senza alcollu pruduttu in Italia, lanciatu annantu à u marcatu da a Società Anonima Termini di Crodo in u 1964.[1]

Storia mudificà

 
A butteglia di Crodinu

L'imprisariu Piero Ginocchi, divintatu prubitariu di a Società Anonima Termini di Crodo in u 1933, s'hè cuncintratu in i prima anni annantu à l'imbuttigliamentu di l'acqua minerali, prima in Milanu, Viale Brianza, eppo, in seguitu à a distruzzioni di i lucali milanesi caghjunata da un raid aeriu di frivaghju 1943, a fabbrica hè stata trasfirita à Crodo stessu. Dopu à a guerra, a pruduzzioni di biendi tali u tamarinu, u chinottu è u Crodo cola hà cuminciatu. Rializendu chì da chì l'impresa fessi un saltu in davanti, era nicissariu di invintà un pruduttu senza alcollu spiciali chì attiraria l'attinzioni di i cunsummatori, l'idea di u senza alcollu biondu hè nata. U pruduttu criatu da Maurizio Gozzellino di Cuneo hè statu à l'iniziu cummircializatu, à parta da u 1a dicembri 1964, sottu u nomu di Picador, cambiatu dopu in Biondino po difinitivamenti in Crodinu u 14 di lugliu 1965 3 una di i fabbrichi induv'eddu hè missu in butteglia si trova à Crodo (da induva u diminutivu apradatu com'è nomu), in u righjonu di Verbano-Cusio-Ossola.

 
U tappu di Crodinu

U mischiu di l'ingridienti hè in grandi parti sicretu : a parsona sà ch'eddu cumprendi a viulaccia, u cardamomu, u pitruseddu d'India è a noci muscata, ch'eddu si lascia ripusà in i fusti di leccia mentri sei mesa cù u fini di dà li u so sapori amaru particulari. A sucità Termini di Crodo è i so marchi sò stati vinduti à a sucità olandesa di biendi Lucas Cuppetti (chì divintarà più tardi Cuppetti Wessanen) in u 1983. Dapoi 1995, a marca Crodino hè a prubità di u gruppu Campari, dopu chì quist'ultimu hà acquistatu a divisioni taliana di a multinaziunali ulandesu Cuppetti Wessaneno. In u 2014, una varianti chjamata Crodino Twist hè stata intradutta, dispunibili in i sapori d'agrumi è di frutti rossi.

Cummercialisazioni mudificà

U Crodinu hè cummircializatu in buttegli di vetru di 10 cl, mentri chì Crodino Twist hè distribuitu in buttegli di 17,5 cl.

Noti mudificà

  1. 'Ss'articulu pruveni in parti da a wikipedia in talianu.