Corymbia calophylla
Corymbia calophylla
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Myrtales
Famiglia Myrtaceae
Generu Corymbia
Nome binuminale
Corymbia calophylla
Agostino Todaro, 1866

Corymbia calophylla hè una spezia d'arburu chì face parte di a famiglia di e Myrtaceae.

Descrizzione mudificà

Corymbia calophylla hè un arburu à casce persistente appartinendu à a famiglia di e Myrtaceae. Pò aghjunghje un'altezza di 40 metri è prisenta un fustu drittu è cilindricu. E casce sò verde scuru, dure è misuranu à l'incirca 10 à 20 centimi di longu. I fiori sò bianchi è ragruppati in corimbi, da induve u nome di a spezia.

Ripartizione mudificà

Corymbia calophylla hè originaria da u punente di l'Australia, induv'ellu hè largamente sparta. Omu u trova per u più in e rigione custiere è e piane, è ancu in e fureste di ocaliti. Priferisce e terre belle assiccate è pò tullerà cundizione di sicchina muderata.

Corymbia calophylla hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia mudificà

Stu arburu hè adattu à i climi mediterranii è resiste bè à l'incendii. Hà una crescita relativamente rapida è pò campà insin'à 200 anni. Corymbia calophylla hè una spezia chì pò esse una di e prime à culunizà e zone divastate da l'incendii. I so granelli sò liberate dopu à un incendiu è germineghjanu prestu, permittendu cusì à a spezia di rinvivisce prestu.

Tassonumia mudificà

Corymbia calophylla hè stata discritta per a prima volta da u botanistu francese Jacques Labillardière in u 1806. Hè stata à l'iniziu classificatu in u generu Eucalyptus, ma hè stata riclassatu in u generu Corymbia in u 1995. Hè ancu cunnisciutu sottu à i sinonimi seguenti : Eucalyptus calophylla, Eucalyptus calophylla var. rosea è Eucalyptus calophylla var. calophylla.

Cunsirvazione mudificà

Corymbia calophylla hè una spezia cumuna è largamente sparta in a so area di ripartizione naturale. Eppuru, certe pupulazione ponu esse minacciate per causa di a disfuristazione è di a cunvirsione di e terre per l'agricultura. Misure di cunsirvazione sò necessarie per prisirvà 'ssa spezia è u so ambiente. Sforzi sò ancu svolti per promove a piantazione di Corymbia calophylla in e zone divastate da l'incendii, cù u fine di favurisce a rigenerazione di a vegetazione.

Riferimenti mudificà

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note mudificà

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti mudificà