Corvus frugilegus
U corbu fruttanciu
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Passeriformes
Famiglia Corvidae
Generu Corvus
Nome binuminale
Corvus frugilegus
Carl Linnaeus, 1758

U corbu fruttanciu (Corvus frugilegus) hè una spezia di acellu chì face parte di a famiglia di i Corvidae.

Descrizzione mudificà

U corbu fruttanciu hè un acellu di a famiglia di i corvidae, appartinendu à l'ordine di i passeriformi. Misura à l'incirca 45 centimi di lunghezza è pussede una largura di à l'incirca 100 centimi. U so piumaghju hè à l'intuttu neru, incù un bizzicu putente è appena incurvatu à l'inghjò. L'ochji di Corvus frugilegus sò di culore neru è lampante, li dendu un sguardu acutu.

Ripartizione mudificà

U corbu fruttanciu hè prisente in parte assai di l'Europa, da u punente di a Russia insin'à u punente di a Francia è di a Spagna. Omu u trova dinù in Asia cintrale è in Africa suprana. Priferisce l'ambienti aperti tali i campi, e pratuline è i pasciali, ma omu u pò dinù scuntrà in e zone buscose.

U corbu fruttanciu hè prisente in Corsica, ma assai raramente.[1]

Biolugia mudificà

U corbu fruttanciu hè un acellu suciale chì campa in culonie. Si ciba per u più di granelli, di frutti, d'insetti è di picculi animali. Hè capace à bulà sopra à longhi distanze in cerca di nutrimentu. I coppii di Corvus frugilegus sò munogami è custruiscenu nidi in altura, à spessu in arburi o scugliere. A femina dipone di regula da 4 à 6 ovi, ch'ella cova mentre circa 18 ghjorni. I ghjovani fermanu in u nidu mentre circa 30 ghjorni prima di diventà indipindenti.

Tassonumia mudificà

U nome scentificu di u corbu fruttanciu hè Corvus frugilegus. U nome scentificu di a spezia, frugilegus, pruvene da l'unione di e parole latine frūx (fruttu) è legere (coglie), significhendu cuglidore di frutti, termine dinù usatu in bassu latinu (frugella o frigella) per designà a spezia.

Esistenu uni pochi di sinonimi per 'ssa spezia, tali Corvus cornix frugilegus è Corvus cornix cornix.

Cunsirvazione mudificà

U corbu fruttanciu hè una spezia relativamente sparta è a so pupulazione hè cunsiderata cum'è stabile. Ùn hè micca attualmente minacciatu d'estinzione. Eppuru, certe pupulazione lucale ponu esse affittate da a distruzzione di u so ambiente naturale è a diminuzione di e risorse alimintare. E misure di cunsirvazione, tale a prutezzione di e zone di nidificazione è a prisirvazione di l'ambienti, sò necessarie in certi lochi per assicurà a sopravvivenza à longu andà di 'ssa spezia.

Riferimenti mudificà

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • J.-C. Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Note mudificà

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti mudificà