Circus macrourus

spezia d'acellu
Circus macrourus
Circus macrourus
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Accipitriformes
Famiglia Accipitridae
Generu Circus
Nome binuminale
Circus macrourus
Samuel Gottlieb Gmelin, 1770

Circus macrourus hè una spezia d'acellu chì face parte di a famiglia di l'Accipitridae.

Descrizzione

mudificà

Circus macrourus hè un rapace diurnu di a famiglia di l'Accipitridae. Di taglia media (44-52 cm di longa), si distingue da e so longhe ale larghe è attundate, a so coda longa è stretta, è u so bulu ondulante caratteristicu. U masciu inarbureghja un piumaghju grisgiu argentatu annantu à u sopra, biancu biancu annantu à u sottu, incù marche nere annantu à l'ale è a coda. A femina hè più terna, brunu chjaru striatu di rossu annantu à u sopra è bisgiu chjaru striatu di rossu annantu à u sottu. I ghjovani s'assumiglianu à a femina ma sò più rossi.

Ripartizione

mudificà

Circus macrourus hè una spezia migratrice chì a so area di ripartizione si stende da e steppe d'Eurasia cintrale à e savane è e pratuline d'Africa subsahariana, d'India è di u Myanmar. In Europa, nichja solu in Russia è in Ucrania.

Circus macrourus hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia

mudificà

Circus macrourus hè un cacciadore opportunistu chì si nutrisce per u più di picculi mammiferi, d'acelli è di rettili. Praticheghja a caccia ariendu in bassura sopra à e zone aperte, scigliendu e so prede grazia à a so vista trimenda. A so tecnica di caccia distintiva cunsiste à piumbà verticalmente annantu à a terra per catturà a so preda.

A riproduzione hà locu di veranu, annantu à a terra, in una simplice depressione incù a vegetazione. A femina dipone 3 à 5 ovi è assicura sola l'incubazione. I piulelli stanu in u nidus è sò nutriti da i dui parenti.

Tassonumia

mudificà

Circus macrourus appartene à u generu Circus. U so nome scentificu hè Circus macrourus. Un sinonimu di Circus macrourus hè: Accipiter macrourus S. G. Gmelin, 1771.

Cunsirvazione

mudificà

Circus macrourus hè classificatu cum'è guasi minacciatu da l'UICN per causa di a diminuzione di e so pupulazione. E principale minacce chì pesanu annantu à ellu sò a distruzzione di u so ambiente (cunvirsione di e steppe in terre agricule) è l'usu di pesticidii. I prugrammi di cunsirvazione sò messi in ballu in certi lochi per pruteghje 'ssa spezia minacciata, in particulare prisirvendu u so ambiente è riducendu l'usu di i pesticidii.

Riferimenti

mudificà
  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • Jean-Claude Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006
  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti

mudificà