Cerastium pumilum
Cerastium pumilum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Caryophyllales
Famiglia Caryophyllaceae
Generu Cerastium
Nome binuminale
Cerastium pumilum
Christiaan Hendrik Persoon, 1805, 1816

Cerastium pumilum hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Caryophyllaceae.

Descrizzione mudificà

Cerastium pumilum hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Caryophyllaceae. Si caratterizeghja da a so piccula taglia, aghjunghjendu di regula trà 5 è 15 centimi d'altura. I so piccioli sò smilzi è ramificati, purtendu piccule casce opposte è ovale. I fiori di Cerastium pumilum sò bianchi, chjuchi è ragruppati in infiuriscenze terminale. 'Ssa pianta prisenta un'apparenza dillicata è hè à spessu usata cum'è pianta ornamentale in i giardini.

Ripartizione mudificà

Cerastium pumilum hè originariu di e rigione muntose d'Europa, in particulare l'Alpe, i Pirenei è i Carpazi. Omu pò ancu truvà la in certe rigione d'Asia cintrale. 'Ssa pianta priferisce e terre belle assiccate è l'ambienti rucciosi, tali e pendite alpine è e petricaghje.

Cerastium pumilum hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia mudificà

Cerastium pumilum hè una pianta adatta à e cundizione climatiche rigurose di e muntagne. Hè capace à resiste à timperature bassissime è à venti viulenti. 'Ssa pianta si riproduce per u più in via vegetativa, grazia à i so piccioli rampicanti chì producenu nove piante à parte si da bucci laterali. A fiuritura hà locu di veranu è d'istate, attirendu l'insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle.

Tassonumia mudificà

Cerastium pumilum hè ancu cunnisciuta sottu u nome di Cerastium alpinum subsp. pumilum. Face parte di u generu Cerastium, chì ragruppa circa 200 spezie di piante erbacee. Certe sinonimi di Cerastium pumilum sò Cerastium alpinum var. pumilum è Cerastium alpinum subsp. lanatum.

Cunsirvazione mudificà

Cerastium pumilum hè cunsiderata cum'è una spezia di preoccupazione minore in termini di cunsirvazione. Bench'ella possi esse affittata da a distruzzione di u so ambiente naturale duvuta à l'urbanisazione è à u sfruttamentu agriculu, a so larga ripartizione geugrafica li cunferisce una certa resilienza. Eppuru, hè impurtante di surviglià l'impattu di u cambiamentu climaticu annantu à 'ssa pianta, chì e mudifiche di e cundizione ambientale puderianu avè cunsequenze annantu à a so sopravvivenza à longu andà.

Riferimenti mudificà

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note mudificà

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti mudificà