Carex hispida
Carex hispida
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Poales
Famiglia Cyperaceae
Genaru Carex
Nomu binuminali
Carex hispida
Jean-François-Aimé-Philippe Gaudin, 1811

Carex hispida hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Cyperaceae.

Discrizzioni

mudificà

Carex hispida hè una spezia di pianta arbacea appartinendu à a famiglia di i Cyperaceae. 'Ssa pianta vivaci si distingui da i so piccioli ritti è i so casci stretti è lungarini. I piccioli poni aghjunghja un'altezza da 30 à 60 centimi. I casci, inquantu ad eddi, sò verdi è appena rozi tucchendu li.

I fiora di Carex hispida sò ragruppati in spighi cumpatti è cilindrichi. Ogni spiga hè cumpostu da parechji fiurareddi di culori brunicciu. A fiuritura hà locu di branu è d'istati, uffrendu cusì un spittaculu aggradevuli in i zoni induva 'ssa pianta hè prisenti.

Ripartizioni

mudificà

A Carex hispida hè una spezia urighjinaria di i righjoni timparati di l'emisferu nordu. Omu a ritrova par u più in Auropa, in Asia è in America subrana. Hè prisenti in diversi ambienti, tali i pratulini umiti, i paduli, i turbieri è l'arici furistieri. 'Ssa pianta hà una prifarenza pà i terri umiti è ricchi di materia urganica.

Carex hispida hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia

mudificà

Carex hispida hè una pianta vivaci chì si prupaga par u più par via di rizomi suttarranii. 'Ssi rizomi li parmettini di furmà culonii densi, prupiziendu cusì a so sopravvivenza è a so ripruduzioni. L'impullinazioni di 'ssa pianta hè assicurata da u ventu, ciò chì spiega a prisenza di fiora pocu voyantes è spruvisti di pitali culuriti.

Tassunumia

mudificà

A Carex hispida apparteni à u genaru Carex, chì ragruppa numarosi spezii di a famiglia di i Cyperaceae. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi siguenti : Carex hirta, Carex hispida var. hirta, Carex hispida var. minor è Carex hispida var. subhirta.

Cunsirvazioni

mudificà

Carex hispida hè una pianta rilativamenti sparta in a so aria di ripartizioni. Eppuri, certi pupulazioni poni essa minacciati par via di a distruzzioni di u so ambienti naturali. Hè dunqua impurtanti di prisirvà i zoni umiti è i pratulini induva 'ssa pianta si sviluppa. Misuri di cunsirvazioni, tali a criazioni di riservi naturali è a sinsibilisazioni di u publicu, sò nicissarii par assicurà a sopravvivenza di 'ssa spezia.

Rifarimenti

mudificà
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

mudificà