Calystegia silvatica
Calystegia silvatica
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Solanales
Famiglia Convolvulaceae
Generu Calystegia
Nome binuminale
Calystegia silvatica
August Grisebach, 1843

Calystegia silvatica hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Convolvulaceae.

Descrizzione mudificà

Calystegia silvatica hè una pianta vivace appartinendu à a famiglia di i Convolvulaceae. Si distingue da i so piccioli arrampicanti, pudendu aghjunghje insin'à 2 metri di lunghezza, è e so foglie à forma di core, d'un verde vivu. I fiori di 'ssa spezia sò grandi è bianchi, incù una curolla à forma di tromba, misurendu à l'incirca 5 cm di diamitru. E Calystegia silvatica sò piante arrampicante chì si arrulanu di tondu à i supporti grazia à i so avvitichji.

Ripartizione mudificà

Calystegia silvatica hè originaria d'Europa, induv'ella hè largamente sparta. Omu u trova per u più in e rigione timperate è subtrupicale, in particulare in e fureste, l'arici è e chjarine. Hà ancu statu introdutta in altre parte di u mondu, in particulare in America suprana, induv'ella hè cunsiderata cum'è una spezia invadente.

Calystegia silvatica hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia mudificà

Calystegia silvatica hè una pianta vivace chì si riproduce per u più da i so granelli. I fiori, chì appariscenu da ghjunghju à sittembre, sò inamacati da l'insetti, tali l'ape è e farfalle, attratti da u so nettare. I granelli sò dopu spergugliate da u ventu o da l'animali. 'Ssa spezia hà una crescita rapida è pò prestu culunizà di vaste zone, affuchendu cusì a vegetazione indigena.

Tassonumia mudificà

Calystegia silvatica hè ancu cunnisciutu sottu à altre nomi scentifiche, tali Convolvulus silvaticus è Calystegia sepium subsp. silvatica. 'Ssi sinonimi sò imprudati da certi botanisti per designà 'ssa spezia.

Cunsirvazione mudificà

Calystegia silvatica hè cunsiderata cum'è una spezia di cuncernu per causa di u so putenziale invadente. In certe rigione, pò incausà prublemi eculogichi suppiantendu e spezie indigene è disturbendu l'ecusistemi naturali. Hè dunque impurtante di surviglià è di cuntrullà a so prupagazione, in particulare limitendu l'intruduzione accidentale è favuriscendu a prisirvazione di l'ambienti naturali.

Riferimenti mudificà

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note mudificà

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti mudificà