Callionymus risso
Callionymus risso
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Actinopteri
Imbrancamentu Acanthopterygii
Classa Percomorphaceae
Ordine Syngnathiformes
Famiglia Callionymidae
Generu Callionymus
Nome binuminale
Callionymus risso
Charles Alexandre Lesueur, 1814

Callionymus risso hè una spezia di pesciu chì face parte di a famiglia di i Callionymidae.

Descrizzione

mudificà

Callionymus risso si caratterizeghja da un corpu lungarinu è cumpressu latiralmente, è ancu da una testa larga è sciacciata. A so culurazione varieghja da brunu à grisgiu, incù tacche bughje è marche più chjare annantu à u corpu. E nutaghjole sò di regula adurnate di mutivi coluriti, ciò chì ne face un pesciu assai esteticu.

Ripartizione

mudificà

Omu trova Callionymus risso in l'acque custiere di u mare Terraniu, di l'Atlanticu orientale è di u mare Neru. Affizziuneghja i fondi rinosi è rucciosi, induv'ellu si piatta frà l'alghe è pisticciuli marini. 'Ssa spezia hè di regula prisente à prufundità andendu da 10 à 100 metri.

Callionymus risso hè prisente in l'acque marine di Corsica.[1]

Biolugia

mudificà

Callionymus risso hè un pesciu carnivoru chì si ciba per u più di picculi crustacei, di molluschi è di varmi marini. Hè capace à cambià prestu di culore per camuffà si in u so ambiente è scappà i so predatori. A riproduzione di 'ssa spezia si svoglie di regula di veranu, incù masci chì mostranu culori vivi per attirà e femine.

Tassonumia

mudificà

Callionymus risso hè statu discrittu per a prima volta in 1810 da u naturalistu francese Charles Alexandre Lesueur in u 1814, da induve u so nome specificu.

Cunsirvazione

mudificà

Callionymus risso hè una spezia relativamente cumuna in a so area di ripartizione, ma pò esse minacciata da a polluzione, a pesca eccessiva è a distruzzione di u so ambiente. E misure di cunsirvazione, tale a criazione di zone marine prutette è a rigulazione di a pesca, sò necessarie in certi lochi per assicurà a sopravvivenza di 'ssa spezia à longu andà.

Riferimenti

mudificà
  • Rughjeru Miniconi, Parlata aghjaccina cittatina è paisana, Ed. A Barcella, 2017.
  1. Miniconi (2017).

Altri prugetti

mudificà