Bidens subalternans
Bidens subalternans
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Asterales
Famiglia Asteraceae
Genaru Bidens
Nomu binuminali
Bidens subalternans
Giuseppe Giacinto Moris, 1827

Bidens subalternans hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di l'Asteraceae.

Discrizzioni

mudificà

Bidens subalternans hè una spezia di pianta arbacea annuali appartinendu à a famiglia di l'Asteraceae. Si caratterizeghja da i piccioli ritti, pudendu aghjunghja un'altezza da 1 à 2 metri. I casci sò upposti, dintati è di forma lanceulata. I fiora, di culori giaddu vivu, sò ragruppati in capulini è appariscini da lugliu à sittembri. I frutti sò achenii muniti d'uncini, ciò chì accenna a so dispersioni da l'animali o i vistiti.

Ripartizioni

mudificà

Bidens subalternans hè urighjinaria d'America cintrali è d'America suttana. Omu a trova par u più in i righjoni trupicali è subtrupicali, in particulari à u Messicu, à u Brasili, in Arghjintina è in i Caraibi. Hà ancu statu intradutta in altri righjoni di u mondu, in particulari in Africa, in Asia è in Australia, ind'edda hè cunsidarata com'è una pianta invadenti.

Biulugia

mudificà

Bidens subalternans hè una pianta pionnière chì culunizeghja i terri disturbati, tali i bordi di stradona, i tarreni abbandunati o i zoni agriculi abbandunati. Hè capaci à adattà si à diffarenti tipi di terri, ma prifirisci i terri umiti è ricchi di materia urganica. 'Ssa spezia si ripraduci par u più in via sissuata, grazia à l'impullinazioni di i fiora da l'insetti. L'achenii, muniti d'uncini, s'appiccani di l'animali o à i vistiti, assicurendu cusì a so dispersioni.

Bidens subalternans hè prisenti in Corsica.[1]

Tassunumia

mudificà

Bidens subalternans hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi siguenti : Bidens pilosa var. subalternans, Bidens pilosa subsp. subalternans è Bidens pilosa var. radiata. 'Ssi noma sò à spessu usati di manera equivalenti pà disignà 'ssa spezia.

Cunsirvazioni

mudificà

Bidens subalternans hè cunsidarata com'è una spezia invadenti in numarosi righjoni di u mondu ind'edda hè stata intradutta. Pò prestu culunizà l'ecusistemi naturali è canciddà a vegetazioni indigena. Quissa pò caghjunà una diminuzioni di a biudiversità è disturbà l'equilibrii eculogichi. Hè dunqua ricumandatu di cuntrullà a so prupagazioni è di limità u so impattu annantu à l'ecusistemi fragili.

Rifarimenti

mudificà
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

mudificà