Un fazzolettu (da l'anticu francese couvrechief, "testa di coperta"), cunnisciutu ancu cum'è bandana, hè un pezzu triangulare o quadratu di tela ligatu intornu à a testa, a faccia o u collu per scopi protettivi o decorativi. Durante a pandemia COVID-19, parechje persone anu adupratu bandane per prutezzione invece di maschere facciali. A popularità di i fazzoletti di capu pò varià secondu a cultura o a religione, è pò varià trà i Ghjudei Ortodossi è Cristiani, Cattolici, Amish è Musulmani.

A sciarpa è u fazzulettu sò articuli parenti.

TipiMudificà

BandanaMudificà

Una bandana (da Sanskrit बन्धन o bandhana, "un ligame") hè un tipu di fazzolettu grande, di solitu culuritu, uriginariu di u subcuntinente indianu, spessu purtatu nantu à a testa o intornu à u collu di una persona. Hè cunsideratu cum'è un cappellu da alcuni. E bandana sò spessu stampate in un mudellu paisley è sò più spessu aduprate per trattene i capelli, sia cum'è un accessoriu di testa à a moda, sia per scopi pratichi. Hè ancu usatu per ligà intornu à u collu per prevene e scottature, è intornu à a bocca è u nasu per prutegge da l'inhalazione di polvere o per piattà l'identità di u so purtatore. I bandani sò urighjinarii in India cum'è fazzoletti di culori brillanti di seta è di cuttone cù macchie in biancu nantu à terreni culuriti, principalmente Bandhani rossi è turchini. I stili di seta eranu fatti di filati di qualità più fina, è eranu pupulari. E stampe Bandana per u vestitu sò state produtte prima in Glasgow da filati di cuttone, è sò avà fatte in parechje qualità. U termine, attualmente, significa generalmente un tessutu in stili stampati, sì seta, seta è cotone, o tuttu cotone.

A parolla bandana deriva da e parolle hindi 'bāndhnū,' o 'tie-dyeing', è 'bāndhnā,' "legà". Queste derivenu da e radiche sanscrite "badhnāti", "ellu lega", è u sanscritu "bandhana" (बन्धन), "un ligame". In u 18u è 19u seculi, e bandane eranu spessu cunnisciute cum'è bandannoes.