U connaru
Atherina hepsetus
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Actinopteri
Imbrancamentu Acanthopterygii
Ordine Atheriniformes
Famiglia Atherinidae
Generu Atherina
Nome binuminale
Atherina hepsetus
Carl Linnaeus, 1758

U connaru (Atherina hepsetus) hè una spezia di pesciu chì face parte di a famiglia di l'Atherinidae.

Descrizzione

mudificà

U connaru prisenta un corpu lungarinu è fusiformu, incù una culurazione argentata è riflessi azurati annantu à u spinu. Pussede una nutaghjola dursale sola è una nutaghjola anale situata in u daretu di u corpu. A so taglia pò varià trà 10 è 15 centimi.

Ripartizione

mudificà

Omu ritrova u connaru in l'acque custiere di u mare Terraniu, di u mare Neru è di l'Atlanticu orientale, in particulare u longu di e coste di l'Europa di u Sudu è di l'Africa suprana. 'Ssu pesciu affizziuneghja l'acque pocu prufonde è e zone aggrundate, tale l'estuarii è e lagune.

U connaru hè prisente in l'acque marine di Corsica.[1]

Biolugia

mudificà

U connaru hè un pesciu gregariu chì si culloca in bande. Si ciba per u più di picculi crustacei, di larve è di zoorubu. A riproduzione di 'ssa spezia hà locu di veranu è d'istate, induve e femine diponenu i so ovi in acque pocu prufonde.

Tassonumia

mudificà

U connaru hè statu discrittu per a prima volta da u naturalistu svedese Carl Linnaeus in u 1758. Appartene à l'ordine di l'Atheriniformi è à a famiglia di l'Atherinidae.

Cunsirvazione

mudificà

U connaru hè una spezia relativamente cumuna in a so area di ripartizione. Eppuru, certe pupulazione ponu esse minacciate da a polluzione di l'acque custiere, a perdita d'ambiente è l'eccessu di pesca. E misure di cunsirvazione, tale a prutezzione di e zone di riproduzione è a rigulazione di a pesca, sò necessarie per assicurà a sopravvivenza di 'ssa spezia.

Riferimenti

mudificà
  • Rughjeru Miniconi, Parlata aghjaccina cittatina è paisana, Ed. A Barcella, 2017.
  1. Miniconi (2017).

Altri prugetti

mudificà