Asplenium viride

pianti
Asplenium viride
Asplenium viride
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Pteridophyta
Classa Filicopsida
Ordine Polypodiales
Famiglia Aspleniaceae
Generu Asplenium
Nome binuminale
Asplenium viride
Huds., 1762

Asplenium viride hè una pianta chì face parte di a famiglia di e Aspleniaceae.[1]

Descrizzione mudificà

Asplenium viride hè una spezia largamente sparta in Europa, in Asia è in Africa suprana. Omu a trova per u più in e rigione muntose, induve ella cresci annantu à i scogli, e scugliere è i muri di petra. Priferisce l'ambienti adumbrati è umiti, tali e fureste di muntagna è i traconi. 'Ssa spezia hè ancu prisente in certe rigione d'America suprana.

Asplenium viride hè una spezia diploide, incù n = 36 inquant'à u so numeru di chromosomi.

Ripartizione mudificà

Asplenium viride hè una spezia largamente sparta in Europa, in Asia è in Africa suprana. Omu a trova per u più in e rigione muntose, induv'ella cresci annantu à i scogli, e scugliere è i muri di petra. Priferisce l'ambienti adumbrati è umiti, tali e fureste di muntagna è i traconi. 'Ssa spezia hè ancu prisente in certe rigione d'America suprana.

Asplenium viride hè prisente in Corsica.[2]

Tassonumia mudificà

Asplenium viride hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia di filetta. Eppuru, esiste ancu sinonimi chì sò stati usati in u passatu per designà 'ssa pianta. Frà i sinonimi e più currentemente imprudati, omu trova Asplenium trichomanes subsp. viride è Asplenium trichomanes var. viride.

Cunsirvazione mudificà

Asplenium viride hè cunsiderata cum'è una spezia di preoccupazione minore in termini di cunsirvazione. Bench'ella possi esse minacciata in certe rigione per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale, hè dinù largamente sparta è prisente in numerosi paesi. Eppuru, hè impurtante di nutà ch'è a digradazione cuntinueghja in certi ambienti naturali è i cambiamenti climatichi puderianu avè un impattu annantu à a pupulazione di 'ssa spezia à longu andà. Per via di cunsequenza, misure di cunsirvazione è di prutezzione di u so ambiente sò necessarie per assicurà a so sopravvivenza à l'avvene.

Riferimenti mudificà

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note mudificà

  1. 'Ss'articulu pruvene in parte da a wikipedia in inglese.
  2. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti mudificà