Asplenium trichomanes

pianti
Asplenium trichomanes
Asplenium trichomanes
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Pteridophyta
Classa Filicopsida
Ordine Polypodiales
Famiglia Aspleniaceae
Generu Asplenium
Nome binuminale
Asplenium trichomanes
L., 1753

Asplenium trichomanes hè una pianta chì face parte di a famiglia di l'Aspleniaceae.[1]

Descrizzione mudificà

Asplenium trichomanes hè una pianta vivace. E fronde misuranu da 4 à 20 cm di longu. Sò verde scuru, lineare in u so cuntornu, incù e fugliole obuvale o ellittiche, opposte, sessile, coplanare à u rachide. I piccioli sò bruni negricci è lampanti. I sori densi sò prisenti annantu à a pagina inferiore di e fronde. I sori sò chjuchi, lineari à l'estremità cunfluente. Cuntenenu spore ellipsoide.

Ripartizione mudificà

Cresce annantu à i muri, in e spaccature di scogliu, o in i lochi adumbrati assai, di raru esposti à u sole. Hè perchè omu a trova in i ciottu insoliti, crescendu annantu à un'assai fine stratu di terra vegetale, assai à spessu annantu à puntellu calcariu. Hè estremamente resistente à l'asseccamentu è à u fretu. Ùn teme micca l'altitudine (sinu à 1800 metri).

Asplenium trichomanes hè prisente in Corsica.[2]

Tassonumia mudificà

Asplenium trichomanes hè stata discritta per a prima volta da u botanistu svedese Carl von Linné in u 1753. U so nome specificu, trichomanes, face riferimentu à i peli fini è dillicati chì ricoprenu e fronde di a pianta. 'Ssa spezia hè ancu cunnisciuta sottu à altre nomi scentifiche, tali Asplenium adiantum-nigrum è Asplenium pumilum. 'Ssi sinonimi sò stati imprudati in u passatu, ma sò avà cunsiderati cum'è obsoleti.

Cunsirvazione mudificà

Asplenium trichomanes hè una spezia relativamente cumuna è ùn hè micca cunsiderata cum'è essendu in priculu d'estinzione. Eppuru, certe pupulazione ponu esse minacciate per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale, in particulare per causa di l'urbanisazione è di u sfruttamentu furestieru. Hè dunque impurtante di prisirvà l'ambienti apprupriati per assicurà a sopravvivenza di 'ssa filetta. Misure di cunsirvazione, tale a prutezzione di i siti di riproduzione è a sensibilisazione di u publicu à l'impurtanza di a biodiversità, sò essenziale per garantisce a perennità di l'Asplenium trichomanes è d'altre spezie vegetale.

Riferimenti mudificà

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note mudificà

  1. 'Ss'articulu pruvene in parte da a wikipedia in inglese.
  2. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti mudificà