Asplenium onopteris

pianti
Asplenium onopteris
Asplenium onopteris
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Magnoliophyta
Classa Equisetopsida
Ordini Polypodiales
Famiglia Aspleniaceae
Genaru Asplenium
Nomu binuminali
Asplenium onopteris
L.,1753

Asplenium onopteris hè una pianta chì faci parti di a famiglia di l'Aspleniaceae.[1]

Discrizzioni mudificà

Hè difficiuli à idantificà riguardu à Asplenium adiantum-nigrum. A principali diffarenza hè chì Asplenium Onopteris hè diploidi ed hè unu di i dui parenti di a titraploidi Asplenium Adiantum-nigrum (quidd'altra essendu a diploida Asplenium Cuneifolium). A diffarenza ussirvevuli a più custanti trà Asplenium Onopteris è Asplenium Adiantum-nigrum hè chì i spori di Asplenium Onopteris ani un diamitru mediu di 28 μ m è sò guasgi tutti più chjuchi ch'è 31 μ m, quandu quiddi di Asplenium Adiantum-nigrum ani un diamitru mediu di 34 μ m è sò guasgi tutti più maiori chì 31 μm. I fuglioli di Asplenium Onopteris tipicu sò più stretti riguardu à a so lunghezza chì quiddi di Asplenium Adiantum-nigrum tipicu, ma ùn hè micca un mezu d'idantificazioni affidevuli.

Ripartizioni mudificà

Asplenium onopteris hè una spezia largamente sparta in Europa, in Asia è in Africa suprana. Omu a trova per u più in e rigione muntose, induve ella cresci annantu à i scogli, e scugliere è i muri di petra. Priferisce l'ambienti adumbrati è umiti, tali e fureste di muntagna è i traconi. 'Ssa spezia hè ancu prisente in certe rigione d'America suprana, induve ella hè stata introdutta.

Asplenium onopteris hè prisenti in Corsica.[2]

Tassunumia mudificà

Asplenium onopteris hè u nomu scentificu accittatu par 'ssa spezia di filetta. Hè ancu cunnisciuta sottu à altri nomi scentifichi, tali Asplenium adiantum-nigrum var. onopteris è Asplenium adiantum-nigrum subsp. onopteris. 'Ssi sinonimi sò usati par designà variazioni di listessa spezia.

Cunsirvazioni mudificà

Asplenium onopteris hè una spezia relativamente cumuna è ùn hè micca cunsiderata cum'è essendu in priculu d'estinzione. Eppuru, certe pupulazione ponu esse minacciati par causa di a distruzzione di u so ambienti naturali, in particulari par causa di l'urbanisazioni è di u sfruttamentu furestieri. Hè dunqua impurtanti di prisirvà l'ambienti apprupriati per assicurà a sopravvivenza di 'ssa spezia. Misuri di cunsirvazioni, tali a criazioni di riservi naturali è a sensibilisazioni di u publicu à l'impurtanza di a biudiversità, sò escinziali per pruteghja Asplenium onopteris è altri spezii di filetti.

Rifarimenti mudificà

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti mudificà

  1. 'Ss'articulu pruveni in parti da a wikipedia in inglesu.
  2. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti mudificà