U groncu giallu
Ariosoma balearicum
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Actinopteri
Imbrancamentu Acanthopterygii
Classa Percomorphaceae
Ordine Anguilliformes
Famiglia Congridae
Generu Ariosoma
Nome binuminale
Ariosoma balearicum
François Étienne de La Roche, 1809

U groncu giallu (Ariosoma balearicum) hè una spezia di pesciu chì face parte di a famiglia di i Congridae.

Descrizzione

mudificà

U groncu giallu si caratterizeghja da un corpu lungarinu è cilindricu, spruvistu di scaglie. U so culore varieghja da brunu chjaru à brunu scuru, incù qualchì volta machje più bughje. A so taglia pò aghjunghje insin'à 50 centimi di lunghezza.

Ripartizione

mudificà

Omu trova u groncu giallu in l'acque di l'oceanu Atlanticu, in particulare in u mare Terraniu è l'oceanu Atlanticu orientale. 'Ssa spezia affizziuneghja i fondi rinosi è rucciosi, induv'ella si ciba di picculi pesci è di crustacei.

U groncu giallu hè prisente in u Mare Terraniu è in Corsica.[1]

Biolugia

mudificà

U groncu giallu hè un pesciu nutturnu chì si piatta in i caravoni è i tufoni durante a ghjurnata. Hè un predatore opportunistu, nutrendu si per u più di prede vive ch'ellu cattura cù l'aiutu di i so denti spinosi. A so riproduzione si face per via di a liberazione d'ovi in acqua, induv'elli sboccianu per dà nascita à larve chì si sviloppanu in ghjovani.

Tassonumia

mudificà

U groncu giallu hè dinù cunnisciutu sottu u nome di groncu di e Baleare. Hè statu discrittu per a prima volta da u naturalistu François Étienne de La Roche in u 1809. 'Ssa spezia appartene à u generu Ariosoma, chì ragruppa parechje altre spezie di gronchi.

Cunsirvazione

mudificà

U groncu giallu ùn hè micca una spezia minacciata sient'è L'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). Eppuru, a surpêche è a distruzzione di u so ambiente naturale ponu custituisce minacce per a so pupulazione à longu andà. Hè dunque impurtante di mette in ballu e misure di cunsirvazione per prisirvà 'ssa spezia è u so ecusistema.

Riferimenti

mudificà
  • Rughjeru Miniconi, Parlata aghjaccina cittatina è paisana, Ed. A Barcella, 2017.
  1. Miniconi (2017).

Altri prugetti

mudificà